Jak za balík Microsoft softwaru neutratit „balík“

Firmy jsou zvyklé na software Microsoft. Zaměstnanci v něm umějí pracovat, je intuitivní a používají jej téměř všichni.

Windows a Office je všude, ale co třeba profesionální pošta Exchange? Nebo řešení pro videokonference. A co firemní intranet? To mají jen velké firmy, protože opravdu „stojí balík“.

Malé a střední firmy dnes nepoužívají software, který by jim mohl výrazně ušetřit a zvednout produktivitu. Kdyby jej měli, pak namísto cestování k zákazníkům by s nimi mohli pořádat videokonference. Namísto školení na místě by mohli zákazníky proškolit webovou prezentací. Namísto ježdění za opravou by mohli spravovat PC na dálku. Namísto klopotného zasílání nebo sdílení velkých souborů každému zákazníkovi zvlášť by mohli sdílet velké soubory na extranetu a zřídit zákazníkům přístupová práva. Namísto pronajímání a zřizování kanceláří by mohli zaměstnancům umožnit pracovat z domova.

Možností a situací, kde je možné ušetřit, se nabízí řada. Ovšem dobrý software se musí nakoupit, instalovat a udržovat. A to není levné. Existuje ale jiná cesta. Microsoft nabízí cca od poloviny roku 2011 svoje nejpoužívanější produkty formou tzv. cloudových služeb Office 365. V praxi to znamená, že aplikační servery weby, videokonference, profesionální pošta s antivirem a antispamem běží v datovém centru Microsoftu a uživatelé ve firmách k nim přistupují pomocí internetu. Pracují s nimi tedy ve svých webových prohlížečích. Najednou se tak nejnovější verze skutečně drahého softwaru může dostat i do malých a středních firem. Celý balíček – pošta, archiv, antivir, antispam, weby a videokonference stojí od 5,25€ na uživatele na měsíc.

Firma, která přejde na Office 365, tedy tuto novou formu využívání softwaru, může bez problémů konkurovat v produktivitě velkým organizacím. Navíc těží z dokonalého zabezpečení svých dat v datových centrech a nemusí se bát o jejich ztrátu.

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+