Nové technologie zjednodušují podnikání

Svět práce a podnikání se za posledních 15 let proměnil víc než v celém předchozím století. Dotýká se to prakticky všech oblastí.

Důvodem jsou technologie a jejich rychlý rozvoj a dostupnost. A zatímco schopnosti rostou, ceny klesají. Dnes si tak i malý podnikatel může dovolit používat služby, které byly ještě nedávno dostupné pouze největším korporacím.

Ondřej Bulíř, jednatel společnosti mForce, přebírá cenu za Mobilní aplikaci roku 2014.

Podnikatelé a malé firmy se donedávna musely obejít bez nástrojů, které pro svůj běh potřebují nákladnou infrastrukturu. Investice do ní a následná údržba a správa totiž představovaly příliš vysoké výdaje. S nástupem cloudu však investice i většina provozních výdajů zmizely. „Náklady s budováním a provozem na sebe bere provozovatel cloudu, zákazník platí pouze za službu, kterou v cloudu využívá. Microsoft Azure nabízí celou řadu služeb přímo, ale současně dává zázemí bezpočtu partnerů, kteří v něm provozují své vlastní služby,“ doplňuje Jan Sekerka, Audience Evangelism Manager ze společnosti Microsoft.

Jedním z takových partnerů je například firma mForce, která vytvořila CRM systém v podobě aplikace do telefonů a tabletů. Využívá právě přednosti cloudu Microsoft Azure. „Výpočetní sílu i spolehlivé zálohování a zabezpečení zajišťuje cloud, zákazník investuje pouze do služby a jejího nastavení. Pak už jen stačí instalovat naší aplikaci a mohou začít pracovat,“ upřesňuje Ondřej Bulíř, jednatel společnosti mForce, která mobilní online řešení vyvíjí. Komplexní CRM systém si tak mohou dovolit i relativně malé firmy, kterým pomůže zlepšit prodeje, péči o zákazníky a omezit administrativu. Potvrzuje to firma Abrasiv, která je profesionálním dodavatelem brusiva a techniky pro průmysl a řemesla. „Nový systém přinesl našim pracovníkům následující výhody: snadnější organizaci schůzek u zákazníků, rychlý a jednoduchý přehled o objednávkách a fakturaci a úsporu času při vytváření nabídek. Velkým přínosem je mobilní aplikace,“ říká Jana Raclavská ze společnosti Abrasiv.

Z předností cloudu těží i další řešení, které chce ulehčit podnikatelům život. Jde o online aplikaci +4U  OSVČ. Ta spravuje vydané i přijaté faktury, ale zajistí i automatickou tvorbu a odeslání kontrolního hlášení k DPH, přiznání k DPH, správu datové schránky a přináší důležité informace a aktuality týkající se podnikání. Tři měsíce používání jsou zdarma, poté může uživatel podle objemu vydaných faktur a dalších využívaných služeb přejít na jiný placený tarif nebo si ponechat tarif zdarma. „Evidenci faktur nabízí kdekdo, ale generování kontrolního hlášení a přiznání k DPH včetně možnosti odeslání prostřednictvím datové schránky včetně její správy jen tak někdo ne,“ chválí hlavní přednosti aplikace jeden z podnikatelů, který ji využíval už během testovacího režimu v prvním čtvrtletí letošního roku.

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+