Obchodní zastoupení nebo internetové zdroje? Aneb co se vyplatí více.

Jaké zdroje jsou v dnešní době nejvíce využitelné? Vyplatí se investovat do obchodního zastoupení, nebo by se firmy měly raději ubírat jiným směrem?

Podnikání je tvrdá řehole, to ví každý podnikatel bez ohledu na to, jak dlouho podniká. Bez investic to nepůjde, je potřeba podnikání neustále posouvat kupředu, generovat zisky a snižovat náklady. Jaký je současný trend?

Řada firem využívá stále v hojném počtu obchodní zastoupení v případě prodeje svých produktů a služeb, neboť dávají přednost osobnímu přístupu se zákazníky. Jejich zaměstnanci dokáží velmi dobře šířit tamní firemní kulturu a zapůsobit tak vhodně na zákazníka. To vše je v naprostém pořádku, vztah mezi firmou a zákazníkem by měl být co nejužší a cesta zákazníka k dané firmě co nejjednodušší. O tom podnikání je. Na druhou stranu firmu obchodní zástupci stojí nemalé finanční náklady, řádově stovky tisíc ročně.

Nelze prvoplánově říci, zda se vyplatí více využívat offline prostředí nebo online prostředí k propagaci či prodeji. Jistě záleží na činnosti firmy, těžko by se mediální společnosti a podobné společnosti, založené především na komunikační strategii obešly bez obchodních zástupců. Řada firem si však uvědomuje, že se vyplácí více investovat do online propagace než do vlastních zdrojů.

Kromě PPC reklamy a bannerové reklamy, které dokáží velmi dobře zacílit k cílovým zákazníkům, a jsou již poměrně známé. Stále větší uplatnění získávají i tzv. Poptávkové systémy. Tyto poptávkové systémy vstupují právě mezi zákazníka a danou firmu. Lze si je velmi dobře představit jako virtuálního obchodního zástupce, jenž zprostředkovává nové obchodní příležitosti pro firmy z daných oborů činností.

Princip fungování těchto poptávkových systémů je jednoduchý, spočívá v tom, že pokud zákazník hledá službu nebo produkt, kterou nabízí daná firma, je firmě poptávka od zákazníka zaslána a ta na ni může okamžitě reagovat s již konkrétní nabídkou.

Zatímco náklady na obchodního zástupce vyjdou firmu na několik desítek tisíc, tuto službu lze využívat již od pár stovek korun měsíčně. V pravidelných intervalech jsou pak firmě zasílané nové poptávky z nastavených oborů činností, které zadávají jednak fyzické osoby, tak i firmy při hledání vhodného dodavatele.

Poptávkových systémů je na trhu již řada. V současnosti největší v ČR je poptávkový systém AAAPOPTÁVKA.CZ, který funguje již od roku 2006 a který měsíčně zpřístupní bezmála 15 000 poptávek a veřejných zakázek pro své dodavatele z mnoha oborů činností v rámci celé ČR.

Dodavatelé se mohou do systému registrovat zdarma prostřednictvím registračního formuláře a vybrat si z několika variant služeb poptávkového systému, které jim přinesou nejen nové obchodní příležitosti, ale i možnost zapojit se do právě probíhající soutěže o nerozbitný telefon značky Caterpillar CAT B15 Dual Sim.

Proč tedy nejít vstříc novým obchodním zážitkům skrze moderní zdroje, které internet v současné době nabízí a neušetřit více ze svých běžných nákladů.

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+