Unikátní studie: Jak moc věrný je český zákazník?

Budování zákaznické loajality je jednou z klíčových oblastí a cest, jak rozvíjet a vylepšovat (nejen) e-business. Jsou Češi loajální zákazníci?

Jaký mají názor na newslettery, mají oblíbené obchody a nakupují spontánně? Je rozdíl mezi zákazníky segmentu Kosmetika, Počítače, Erotika nebo Dům a zahrada? Nákupní portál Heureka.cz zpracoval na letošní konferenci E-Business Forum, zaměřenou právě na loajalitu zákazníků, rozsáhlou studii.

„Při zpracování studie jsme zjistili mnoho zajímavých informací. Namátkou zmíním třeba to, že nejvíce oblíbených obchodů mají zákazníci v segmentu PC, naopak ‚přelétavky‘ bez oblíbených obchodů jsou nejčastěji z kategorie Dům a zahrada. Těch jsou téměř dvě třetiny,“ říká Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz, který unikátní studii představí právě na E-Business Foru.

Stále dokola se také zmiňuje cena zboží. „Samozřejmě, že cena hraje pro rozhodnutí o dalším nákupu v e-shopu důležitou roli. Při rozhodování o dalším nákupu však hrají roli také mnohem důležitější faktory, například pro nadpoloviční většinu zákazníků je to vlastní předchozí zkušenost a spokojenost s nákupem,“ říká Tomáš Braverman a dodává: „I zde jsou však při pohledu na konkrétní segmenty znatelné rozdíly. Na základě nízké ceny se vrací do e-shopů nejvíce zákazníci v Kosmetice a drogistickém zboží. Naopak, zákazníkům Auto-moto je pro opakovaný nákup cena nejvíce ‚ukradená‘.“

E-Business Forum se bude konat 27. září v Grandior Hotel Prague. Přijďte i vy. Kompletní program najdete na webu konference, registraci taktéž.

Konferenci E-Business Forum organizuje Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Generálním partnerem je Heureka, hlavními partnery GLS a Shopware. Konferenci dále podpořili Acomware, Moje ID, Twisto Payments, E15.cz, HyperMedia, Lupa.cz, Marketing Journal, Podnikatel.cz, Živě.cz

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+