Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Velké finále: zvolte hvězdy českého internetu

Autor: 518993

Jaký je váš oblíbený e-shop? Co sledujete za online zpravodajství? A jakou mobilní službu rádi využíváte? Pokud máte své favority, můžete je podpořit svým hlasem a rozhodnout o vítězích v anketě Křišťálová Lupa 2011. Příštích několik týdnů určí, kdo jsou české internetové superstars.

Hlasování v anketě Křišťálová Lupa 2011 – Cena českého Internetu probíhá až do 25. října 2011 na adrese: http://krista­lova.lupa.cz/hla­sovani/. Každý kdo se zapojí a odešle své hlasy, má vedle možnosti ovlivnit výsledky také příležitost vyhrát zbrusu nový smartphone Nokia 700, který podporuje technologii NFC.

Ty nejzajímavější a nejinspirativnější projekty můžete volit v osmi kategoriích. Zde přinášíme jejich výčet:

  • Internetové obchodování
  • Nástroje a služby
  • Zpravodajství
  • Zájmové weby
  • Mobilní služba
  • One (wo)man show
  • Vyhledávače
  • All Star

Hned v první kategorii – Internetové obchodování – jsou zastoupeni snad všichni hlavní hráči ať již z oblasti klasických e-shopů, aukčních serverů, srovnávačů cen, tak i prodeje slevových kupónů. Pozornosti by neměla uniknout kategorie Nástroje a služby, v níž se sešla řada velmi různorodých a ne vždy všeobecně známých projektů: od jízdních řádů a map, přes služby pro hledání spolucestujících, lékaře, nebo řemeslníka, až třeba po wikipedii.

Kategorie Vyhledávače se oproti předchozím letům zúžila na souboj dvou hlavních hegemonů českého internetu – vyhledávačů Seznam.cz a Google.cz, které se tak utkají o přízeň veřejnosti. Uvidíme, zda Google obhájí své loňské vítězství.

Dřívější kategorie Média všeobecná a Média specializovaná se letos přejmenovaly na Zpravodajství, kde se utkají široce zaměřené zpravodajské weby, a Zájmové weby, do kterých spadají informace z určitého úzce vymezeného oboru (například odborná média, specializované magazíny, komunitní projekty atp.).

Zcela novou kategorii představuje One (wo)man show, v rámci které máte možnost vybírat z výrazných aktivit, za nimiž stojí jediná osoba, ať již jde o blog, nebo účet na sociálních sítích. Do finále postoupilo devět různorodých projektů, které však bezesporu stojí za povšimnutí.

Rozhodnout můžete i o vůbec nejsilnější značce na internetu. Jistě se denně setkáváte s takovými velikány, jako jsou iDNES.cz, Seznam.cz, Slevomat.cz, Facebook.com nebo třeba YouTube.com. Přestože se vzhledem k rozdílnosti služeb jejich kvality těžko porovnávají, můžete je letos ohodnotit v rámci souhrnné kategorie All Star. Z nominačního kola vzešlo celkem deset finalistů z řad vyhledávačů, zpravodajských webů, sociálních sítí i největších internetových obchodníků.

Hned v pěti kategoriích tento rok rozhodne odborná porota, složená z významných osobností podnikatelského, mediálního a internetového světa. Porotci určí, kdo si odnese tato ocenění:

  • Inspirace roku
  • Globální projekty českých tvůrců
  • Osobnost roku
  • Anticena
  • Projekt roku

Slavnostní vyhlášení výsledků a předání cen se uskuteční ve středu 23. listopadu 2011 v pražském Divadle Archa.

O anketě Křišťálová Lupa – Cena českého Internetu (www.kristalova-lupa.cz)

Anketa Křišťálová Lupa 2011 je již šestým ročníkem hlasování veřejnosti a odborné poroty, v němž se vybírají a oceňují nejoblíbenější projekty, služby a osobnosti české internetové scény. Za dobu své existence se anketa stala tradiční a bezesporu nejvýznamnější událostí roku v oblasti českého Internetu. To dokládá i počet čtenářů zapojených v loňském roce do finálního hlasování, který přesáhl 93 tisíc.

Partneři ankety:

Anketu Křišťálová Lupa 2011 pořádá server Lupa.cz, jehož provozovatelem je společnost Internet Info, ve spolupráci s generálním partnerem společností Nokia Česká republika. Partnery ankety jsou společnosti ACTIVE 24, DIRECT Pojišťovna, GoPay a mojeID. Mediálními partnery jsou servery Aktuálně.cz, Aukro.cz, Blesk.cz, Centrum.cz, ČSFD.cz, ČT24, E15.cz, Google, Heureka.cz, HyperMedia, iDNES.cz, iSport.cz, Lidovky.cz, týdeník Marketing&Media, dále Novinky.cz, Seznam.cz, Šupito.cz, YouTube.com a Živě.cz.