Víte, jak získat zákazníky a jak si je udržet?

Zákazníci jsou základem každého e-shopu. Pravděpodobně umíte získat zákazníky přes různé kanály např. PPC kampaně nebo srovnávače zboží.

Jak pracujete se zákazníkem, kterého jste na Váš e-shop dostali, ale on třeba nenakoupil?

Prodejních kanálů je mnoho a k jejich maximálnímu využití se musíte dostat postupně. Nejlevnějším prodejním kanálem je přirozené vyhledávání, kdy při zadání klíčového slova se Váš e-shop zobrazí na horních pozicích. K získání představy o důležitých klíčových slovech je však potřeba provést jejich analýzu. Být první, ale nemusí znamenat být úspěšný. Zeptejte se nás jak to změnit. 

Pro začínající e-shop je důležité využít hlavně placené kanály, jako jsou PPC kampaně, srovnávače zboží, protože bez historie budou jejich pozice ve vyhledávání posunuty hodně dozadu. Mezi další důležité body patří poznat svůj trh a různé zájmy svých zákazníků. 

Ve spolupráci s Heurekou jsme pro Vás tento přehled vytvořili. Heureka analýza na www.999.cz je unikátní přehled přesně pro Váš e-shop a kategorii Vašeho podnikání. Heureka analýza Vám odhalí, jak je na tom Vaše konkurence, o co mají zákazníci zájem apod. 

Víme, jak zákazníka získat, víme, o co má zájem, takže v tomto momentě jsme schopni na e-shop přivést potencionálního zákazníka, ale co když nenakoupí? Máte strategii, jak ho přesvědčit, aby svůj nákup dokončil? 

Jednoduchou formou pro znovuoslovení zákazníka je remarketing, ale ten opět něco stojí. Proto se nad ním musíte zamyslet a navrhnout ho tak, aby byl co nejvíce efektivní – Příklad: zákazník vložil zboží do košíku, ale nezaplatil ho – v remarketingové kampani ho na to upozorněte, ukažte mu zboží, které si u vás chtěl objednat apod.. Další nápady a návrhy najdete na našich stránkách www.999.cz v klientské sekci.

Nejlevnější metodou, jak oslovit zákazníka, je stále e-mailing. Pokud s e-mailingem pracujete, své kontakty segmentujete a vše se snažíte automatizovat, jste na správné cestě, protože personalizace e-mailů bude mít stále větší váhu při rozhodování o opětovném nákupu. Proč zákazníka neoslovit jeho jménem a nepřipomenout, že mu pravděpodobně určité zboží dochází a hned ho motivovat k dalšímu nákupu (informací, slevovým kupónem, případně ho upozornit na nový výrobek, který je lepší)? I my nabízíme chytrý e-mailing přes naše partnery, a to jak pro malé e-shopy, tak i velké korporace.

Potřebujete poradit? Známe odpovědi na Vaše otázky.

Autor:

www.999.cz

Tomáš Bzirský je manažer projektu 999.cz a odborným poradcem serveru Podnikatel.cz.

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+