Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Jak udělat storno u EET?

Pokud se vrací evidovaná tržba nebo se provádí její oprava, je tato tržba evidována jako záporná.

Postup se vztahuje na případy vrácení zboží bez uvedení důvodu, při vyřízení reklamace, pokud je tržba zaevidována omylem, nebo na případy, kdy byly údaje o evidované tržbě zaslány správci daně před přijetím tržby a zákazník nakonec zboží nezaplatil (tato situace se bude nejspíše nejčastěji týkat online prodeje. kdy si zákazník objedná zboží na dobírku a následně jej nezaplatí). 

Provedené storno není z technického hlediska vázáno na původně zaslanou datovou zprávu (resp. vydanou účtenku). V případě, kdy poplatník vrátí platbu, která nebyla evidovanou tržbou (např. byla uhrazena převodem z účtu na účet), nejedná se ani v případě jejího vrácení o evidovanou tržbu, a to i když je vrácena v hotovosti nebo obdobným způsobem. Pokud však poplatník vrácení platby zaeviduje, nebude tento postup ze strany orgánů příslušných k prověřování plnění povinností podle ZoET zpochybňován. U vedené platí obdobně i pro situaci, kdy byla vrácena evidovaná tržba, ale vrácení proběhlo převodem z účtu na účet.

Pomohla Vám tato stránka?

Hodnocení stránky: 1