Jak založit a provozovat eshop

Pro založení e-shopu nestačí mít jen volnou doménu. Každý začínající podnikatel v e-byznysu by měl vědět, jakou živnost si obstarat a jakými zákony se také řídit. Jenže ani to nestačí, aby e-shop skutečně vydělával.

Pro provozování e-shopu je nejprve nutné si zřídit živnostenského oprávnění a registraci na správě sociálního zabezpečení a zdravotní pojišťovně, to i v případě, že je provozovatel v běžném zaměstnaneckém poměru.

Vytvoření e-shopu lze svěřit specializovaným odborníkům. Další možností je pronájem platforem v mnoha barevných variacích. Mnoho firem, které zprostředkovávají pronájem e-shopů, nabízí i oslovení širší skupiny potenciálních zákazníků zprovozněním e-shopu na Facebooku i na aukčním serveru, pomůžou i s exportem zboží na porovnávače.

Neméně důležité je vybrat si vhodnou doménu, která by měla odpovídat jménu e-shopu. Na stránkách e-shopu potřebujete mít kromě zboží také:

  • reklamační řád
  • obchodní podmínky
  • identifikační údaje (jméno, adresa provozovny, IČ, DIČ…)

Vyplatí se také zvážit investici do reklamy. Správně zvolený druh propagace zvedne návštěvnost stránek a zvýší prodeje. Pro začátek stačí registrace do největších českých katalogových portálů. Lze využít reklamních kampaní pomocí PPC systémů a stránky optimalizovat pro vyhledávače.

E-booky pro váš tablet nebo čtečku

Stahujte nejnovější knihy v elektronické formě z edice Podnikatel.cz. Nabízíme například praktického pomocníka při začátku podnikání, novinky v občanském zákoníku či poutavé příběhy podnikatelů. Prohlédněte si nabídku e-booků

Slovníček pojmů

Doména = adresa na internetu a s tím příslušná virtuální poštovní adresa.

Webhostingový prostor (též webhosting, hosting, virtuální server) = prostor na internetu, který slouží k uložení webové prezentace.

Web (www prezentace) = skutečný obsah  prezentace na internetu.

Firemní katalogy = adresář firemních zápisů (katalog), na základě kterého se firma může zdarma objevovat v databázích vyhledávačů a jejich souvisejících map.

PPC reklama = jedná se o různé textové nebo grafické reklamy, které lze vídat jako tzv. sponzorované odkazy ve výsledcích vyhledávačů nebo na různých jiných stránkách. Označení tohoto způsobu propagace vychází z anglického sousloví Pay Per Click – neboli „zaplať za kliknutí“.

SEO = zkratka pro Search Engine Optimization neboli optimalizaci pro vyhledávače. Proces, při kterém pomocí vhodné kombinace mnoha poměrně složitých aktivit lze dosáhnout lepšího umístění odkazů na stránky ve vyhledávačích.

Zpět na přehled speciálů Živnostenské podmínky        

Sledujte Podnikatel.cz

Facebook Twitter Google+