Hlavní navigace

Marketingové tipy

V prostředí malého a středního podnikání stačí, aby podnikatel nad svými marketingovými aktivitami přemýšlel a především je hodnotil selským rozumem.

Základ úspěšné marketingové komunikace tvoří řada věcí, mezi ně například patří manuál firemní grafické identity (tzv. Corporate Identity, neboli CI – manuál). Ten by měla mít v podstatě každá firma. Z CI – manuálu by pak měl podnikatel vycházet při vytváření všech propagačních materiálu, vizitek nebo třeba webových stránek.

Aby podnikatel dosáhl ve své marketingové komunikaci úspěchu, musí si správně určit cílovou skupinu a vědět, co konkrétně vlastně prodává. Bez dobře vymezené cílové skupiny se podnikatel může jen stěží udržet. O cílové skupině se vyplatí uvažovat ještě před začátkem podnikání.

Neméně důležitou součást podnikání tvoří i nalezení tržního koutku, tedy prostoru, kde se podnikatel může se svými produkty nebo službami uchytit. Podstatné je nebát se specializovat a odlišit se vůči konkurenci.

E-booky pro váš tablet nebo čtečku

Stahujte nejnovější knihy v elektronické formě z edice Podnikatel.cz. Nabízíme například praktického pomocníka při začátku podnikání, novinky v občanském zákoníku či poutavé příběhy podnikatelů. Prohlédněte si nabídku e-booků

Slovníček pojmů

Marketing = proces dosažení cílů organizace, který spočívá ve zjištění potřeb cílového trhu a uspokojení těchto potřeb. Jeho úkolem je zařídit maximální ekonomický efekt podniku tím, že vytvoří po svých produktech poptávku.


Cílová skupina = skupina lidí (potenciální zákazníci), které má oslovit marketingová aktivita podnikatele.

Tržní koutek = místo na trhu, kde je úplně prázdno, nebo se v něm pohybuje jen menší počet konkurentů.

Corporate Identity (CI) = manuál firemní grafické identity. Pomáhá při tvorbě veškerých tiskovin od vizitek, faktur a objednávek, přes ceduli na průčelí provozovny, až po letáky, billboardy nebo webové stránky.

Měšec.cz: Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Jak levně odeslat balík přímo z domu?

Měšec.cz: Jak vymáhat výživné zadarmo?

Jak vymáhat výživné zadarmo?

DigiZone.cz: Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Perspektivy TV v roce 1939 podle časopisu Life

Podnikatel.cz: Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

Daňové úlevy s EET nestačí. Budou zdražovat

DigiZone.cz: R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

R2B2 a Hybrid uzavřely partnerství

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Lupa.cz: Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Insolvenční řízení kvůli cookies? Vítejte v ČR

Vitalia.cz: Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky

Láska na vozíku: Přitažliví jsme pro tzv. pečovatelky

Vitalia.cz: Nestlé vyvinulo nový typ „netloustnoucího“ cukru

Nestlé vyvinulo nový typ „netloustnoucího“ cukru

Podnikatel.cz: Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatelům dorazí varování od BSA

Podnikatel.cz: Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

Dva doklady netřeba, dejte to na účtenku k EET

120na80.cz: Rovnátka, která nejsou vidět

Rovnátka, která nejsou vidět

Měšec.cz: Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Stavební spoření: alternativa i pro seniory

Lupa.cz: Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Proč firmy málo chrání data? Chovají se logicky

Vitalia.cz: Perníčky: na uležení i hned měkké

Perníčky: na uležení i hned měkké

Root.cz: Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Firefox hodí za rok přes palubu stará rozšíření

Podnikatel.cz: Udávání kvůli EET začalo

Udávání kvůli EET začalo

Měšec.cz: Komu musí od ledna zvýšit mzdu?

Komu musí od ledna zvýšit mzdu?

Podnikatel.cz: Hospody a EET? Mají technické problémy

Hospody a EET? Mají technické problémy

Lupa.cz: Teletext je „internetem hipsterů“

Teletext je „internetem hipsterů“