Hlavní navigace

Marketingové tipy

Sdílet

V prostředí malého a středního podnikání stačí, aby podnikatel nad svými marketingovými aktivitami přemýšlel a především je hodnotil selským rozumem.

Základ úspěšné marketingové komunikace tvoří řada věcí, mezi ně například patří manuál firemní grafické identity (tzv. Corporate Identity, neboli CI – manuál). Ten by měla mít v podstatě každá firma. Z CI – manuálu by pak měl podnikatel vycházet při vytváření všech propagačních materiálu, vizitek nebo třeba webových stránek.

Aby podnikatel dosáhl ve své marketingové komunikaci úspěchu, musí si správně určit cílovou skupinu a vědět, co konkrétně vlastně prodává. Bez dobře vymezené cílové skupiny se podnikatel může jen stěží udržet. O cílové skupině se vyplatí uvažovat ještě před začátkem podnikání.

Neméně důležitou součást podnikání tvoří i nalezení tržního koutku, tedy prostoru, kde se podnikatel může se svými produkty nebo službami uchytit. Podstatné je nebát se specializovat a odlišit se vůči konkurenci.

E-booky pro váš tablet nebo čtečku

Stahujte nejnovější knihy v elektronické formě z edice Podnikatel.cz. Nabízíme například praktického pomocníka při začátku podnikání, novinky v občanském zákoníku či poutavé příběhy podnikatelů. Prohlédněte si nabídku e-booků

Slovníček pojmů

Marketing = proces dosažení cílů organizace, který spočívá ve zjištění potřeb cílového trhu a uspokojení těchto potřeb. Jeho úkolem je zařídit maximální ekonomický efekt podniku tím, že vytvoří po svých produktech poptávku.


Cílová skupina = skupina lidí (potenciální zákazníci), které má oslovit marketingová aktivita podnikatele.

Tržní koutek = místo na trhu, kde je úplně prázdno, nebo se v něm pohybuje jen menší počet konkurentů.

Corporate Identity (CI) = manuál firemní grafické identity. Pomáhá při tvorbě veškerých tiskovin od vizitek, faktur a objednávek, přes ceduli na průčelí provozovny, až po letáky, billboardy nebo webové stránky.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).