Hlavní navigace

Speciály

  • Byznys a life

    • Podnikání na vedlejšák

      OSVČ vedlejší má stejné povinnosti jako OSVČ hlavní. Musí se registrovat na příslušné úřady a hlásit případné změny. Nemine ji ani každoroční podání daňového přiznání a přehledů pro zdravotní pojišťovnu a ČSSZ. Kdo je OSVČ vedlejší a jak je to se zálohami a doplatky pojistného?
  • Daně a účetnictví

    • Základy účetnictví

      Ne vždy je třeba vést účetnictví, v některých případech postačí daňová evidence či uplatnění výdajů procentem z příjmů. Kolik činí paušální výdaje, jakými pravidly se řídí „daňovka“ a jak na vedení účetnictví?
  • E-shopy a aplikace

    • Jak založit a provozovat eshop

      Pro založení e-shopu nestačí mít jen volnou doménu. Každý začínající podnikatel v e-byznysu by měl vědět, jakou živnost si obstarat a jakými zákony se také řídit. Jenže ani to nestačí, aby e-shop skutečně vydělával.
    • Cloud computing

      Cloud computing – nový trend, nová technologie, nebo jen přejmenování známých a osvědčených technologií? Tak trochu obojí. Cílem všech podnikatelů je snížit náklady a zvýšit spolehlivost IT technologií, a o to se cloud snaží také.
  • Mzdové účetnictví a HR

    • Švarcsystém

      Od roku 2012 se do tuzemské legislativy vrátil výslovný zákaz švarcsystému. Zároveň se zpřísnily tresty za tento způsob zaměstnávání.
    • Přijímáme zaměstnance

      Žádný podnikatel, který má zaměstnance, se neobejde bez informací o tom, jak postupovat při jejich náboru, jakou s nimi uzavřít smlouvu, jak je vyplácet a jak s nimi případně také ukončit pracovní poměr.
  • Peníze a ekonomika

    • Firemní finance

      Jak na podnikatelské konto a podnikatelské úvěry? To je otázka, kterou si dřív nebo později položí většina podnikatelů. Leasing je dnes způsobem, jak financovat stroje nebo automobily bez potřeby aktuální finanční hotovosti. Pokud hovoříme o financích v podnikání, nelze zapomenout ani na pojištění.
    • Chytré úspory

      Energie (elektřina, plyn, voda a teplo) v tvoří u řady firem jednu z největších nákladových položek vůbec. Jednoduchými opatřeními se přitom dají na energiích ušetřit až tisíce korun.
  • Značky a sociální sítě

    • Online reklama

      Online reklama patří mezi nejvíce rostoucí typ reklamy, který by podnikatelé rozhodně neměli ignorovat. Reklama na internetu může mít přitom řadu podob. Základ sice tvoří firemní weby, kromě nich však lze využívat též PPC reklamy nebo třeba bannery. Důležitou součást tvoří také optimalizace pro vyhledávače a zpětná vazba v podobě práce se statistikami návštěvnosti.
    • Marketingové tipy

      V prostředí malého a středního podnikání stačí, aby podnikatel nad svými marketingovými aktivitami přemýšlel a především je hodnotil selským rozumem.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).