Hlavní navigace

Bohemia Energy končí i v ČR. Co to znamená pro 900 tisíc jejích zákazníků?

Sdílet

Daniel Morávek 13. 10. 2021

900 tisíc klientů skupiny Bohemia Energy (firmy Bohemia Energy, Comfort Energy, Energie ČS, Europe Easy Energy a X Energie) si musí hledat nové dodavatele energií v Česku. Skupina dnes ohlásila, že ukončuje dodávky elektřiny a plynu na českém energetickém trhu. Podobně se společnost zachovala před několika týdny na Slovensku.

Bohemia Energy končí

Skupina Bohemia Energy končí po Slovensku i na českém trhu s energiemi. K tomuto razantnímu kroku nás přiměl přetrvávající extrémní růst cen energií na velkoobchodních trzích, kdy cena obou dodávaných komodit, je nyní třikrát vyšší, než byla v loňském roce. Vždy jsme se pro vás snažili zajistit co nejvýhodnější podmínky, ale tento bezprecedentní nárůst nám to již nadále neumožňuje, uvádí skupina na svém webu

Zákazníci neskončí ze dne na den bez energií

O dodavatele energií tak přišlo 900 tisíc zákazníků. Lidé se nicméně nemusí bát, že by se jim ze dne na den přerušily dodávky elektřinu či plynu. Dodávky energií pro ně bude zajišťovat tzv. Dodavatel poslední instance (DPI), a to po dobu následujících 6 měsíců. Právo zajištění kontinuální dodávky prostřednictvím Dodavatele poslední instance vzniká ze zákona.

Dodavateli poslední instance jsou u elektřiny firmy E.ON Česká republika, Pražská energetika a ČEZ Prodej. U plynu jde o E.ON Česká republika, Pražskou plynárenskou a Innogy Česká republika.

Společnost ČEZ zákazníky Bohemia Energy ujišťuje, že se o ně postará. Institut dodavatele poslední instance zajišťuje, že začneme dodávat elektřinu postiženým zákazníkům. I proto už nyní navyšujeme kapacity na našich call centrech a v našem zázemí tak, abychom byli schopni co nejlépe a nejdříve zvládnout všechny úkony, které s náhlým přechodem zákazníků z krachujících společností k nám souvisí. Nebude to jednoduché, ale děláme vše, abychom to zvládli, doplnil Roman Gazdík, mluvčí ČEZ.

Firma ČEZ nicméně prosí, aby jí zákazníci nyní nevolali. Se všemi zákazníky DPI se postupně spojíme sami. Naše call centrum pracuje na maximální výkon. Máme zákonnou povinnost se s každým DPI zákazníkem spojit do pěti dnů. Není nutné, aby nás sami aktivně kontaktovali. Všechny ubezpečujeme, že o ně bude postaráno, dodal Gazdík.

Máte 6 měsíců na uzavření nové smlouvy

Během zmíněných šesti měsíců si musí klienti Bohemia Energy najít nového dodavatele a uzavřít s ním smlouvu. Pokud lidé neuzavřou novou dodávkovou smlouvu s jiným dodavatelem ve lhůtě do 6 měsíců ode dne zahájení dodávky v režimu DPI, mohou se ocitnout v režimu neoprávněného odběru, a to se všemi z toho spojenými konsekvencemi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).