Hlavní navigace

Hudba nebo obrázek od umělé inteligence? Umělci už si neškrtnou

10. 3. 2023

Sdílet

10.3.23 1*/muž, malíř, umělec, podnikatel Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed

Umělá inteligence zasahuje i do uměleckého světa. Poradí si s obsahem jak textovým, tak obrázkovým či zvukovým. Je řemeslo umělců ohroženo? 

Existují videonávody, díky kterým si lidé pomocí umělé inteligence nechají složit hudbu nebo namalovat obrázek. Díla pak prodávají v rámci různých online hudebních bank a fotobank. Uměle vytvořené produkty však postrádají originalitu. 

Otázka je, jak bude na umělý content reagovat trh. To asi nejsme schopni s jistotou predikovat. Mění se určité workflow napříč všemi obory. Někdo bude třeba schopný obhospodařovat více zákazníků, kreativní umělci budou schopni oslovit například širší cílovku. A to mě vlastně přivádí k tomu, že by mohl vzniknout něco jako digitální štempl „handmade“, který by zvyšoval hodnotu služby, produktu nebo obsahu tím, že by zaručil, že ke tvorbě produktu nebyla použita umělá inteligence, prozradil v podcastu Podnikatel+ Miloslav Švarc, Digital marketing strategist z agentury Sherpas.

Jak může umělá inteligence pomoci například v oblasti marketingu a v dalších oblastech, nebude spíše produkovat kvantitu než kvalitu a další otázky zazní v podcastu s Miroslavem Švarcem.

Co v podcastu také uslyšíte

  • V čem umělá inteligence dokáže opravdu pomoci?
  • Jaké nové obory díky AI vzniknou?
  • Může nastat katastrofický scénář, že nás superinteligence vyhladí?
  • Kde všude se s AI v dalších měsících potkáme?
  • V čem bude letošní rok opravdu revoluční?

Podcast Podnikatel+ odebírejte také v Apple Podcasty, Spotify a Google Podcasty