Hlavní navigace

Jak dlouho musí zaměstnavatel uchovávat evidenci testování zaměstnanců?

18. 1. 2022

Sdílet

26.4.22 3krát/nevědomost, dotaz, tápání Autor: Depositphotos, podle licence: Rights Managed

Od pondělí 17. ledna jsou zaměstnavatelé povinni zajistit testování zaměstnanců na pracovišti dvakrát týdně. Nově nemají výjimku očkovaní zaměstnanci a ani ti, kteří nedávno prodělali covid. Testovat se musí také OSVČ

Zaměstnavatel je povinen vést evidenci o testování zaměstnanců. Měla by obsahovat tyto údaje: 

  • datum testování na koronavirus,
  • jména a příjmení osob, které k danému datu podstoupily test, včetně uvedení jejich data narození,
  • čísla pojištěnce a názvu zdravotní pojišťovny, u které jsou pojištěny, 
  • a výsledky testů.

Výjimku z testování má osoba, která:

  • podstoupila v posledních 72 hodinách RT-PCR vyšetření na přítomnost viru SARS-CoV-2 s negativním výsledkem, nebo
  • podstoupila v posledních 24 hodinách rychlý antigenní test (RAT) na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2, který provedl zdravotnický pracovník, s negativním výsledkem, nebo
  • podstupuje preventivní testování podle tohoto mimořádného opatření u jiného zaměstnavatele, jehož je zaměstnancem, nebo u jiné právnické osoby, jejímž je orgánem nebo členem orgánu.

Jak dlouho evidenci uchovávat? 

Evidenci o provedených testech bude zaměstnavatel předkládat při případné kontrole, která může proběhnout ze strany hygieny. Zaměstnavatel musí tuto evidenci uchovávat po dobu 90 dnů. Poté je možné seznam zlikvidovat. 

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).