Zoomeři, lidé z generace Z, preferují kamenné prodejny o něco více než e-shopy. Chtějí mít hmatatelný zážitek, který mají v klasických prodejnách z dotyku produktů a ponoření se do prostředí obchodu samotného. Vyplývá to ze studie, na které se podílel Vlastimil Reichel z Národního institutu SYRI a Masarykovy univerzity.
Do průzkumu se zapojilo 1756 respondentů české generace Z. Ta sice žije online a v rychlém tempu, ale kamenné prodejny přesto vyhledává.
Pro mladé lidi jsou kamenné prodejny stále atraktivní. Z našeho výzkumu vyplývá silný vztah mezi obavami o bezpečnost dat a sníženou frekvencí online nakupování, což zdůrazňuje potřebu řešit tyto obavy v marketingových strategiích,
uvedl Vlastimil Reichel.
Výzkumníci se zabývali také rolí influencerů. Obecně platí, že pokud respondenti při nakupování využívají slevové kupóny, je pravděpodobnější, že budou pravidelně nakupovat na internetu. Totéž platí, pokud využívají promo kódy od influencerů,
doplnil Reichel.
Děti nového tisíciletí, tedy mladí lidé z generace Z, mají oproti jiným generacím specifické chování. Z výzkumu mj. vyplynulo, že demografické proměnné, jako je věk, mají na jejich nákupní chování významnější vliv než prostorové (bydliště) nebo sociální proměnné (používání mobilního telefonu).