Hlavní navigace

Nebojujte v e-shopu s konkurencí nejnižší cenou, ale správnou cenou

20. 10. 2021

Sdílet

1.2.22 /3x/ Platební karta, e-shop, nákup Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed

Není nejdůležitější mít v e-shopu nejnižší cenu, ale jde o “správnou cenu”. Základem pro její nastavení jsou data. Nejen to bylo tématem konference Efektivní nástroje pro e-commerce, kterou organizovalo Tuesday Business Network.

Proč prodávat přes marketplaces

Ačkoli markeplaces nejsou pro každého, mohou představovat pro řadu e-shopů zajímavou možnost, jak prodávat do zahraničí. Nejvýznamnějším celosvětovým hráčem je bezesporu Amazon, skrze který jdou ve světě dokonce dvě třetiny všech objednávek (v ČR jde jen o jednotky procent). Jak skrze Amazon prodávat a co všechno to obnáší, posluchačům sdělil David Cikánek z firmy EXPANDO global, která pomáhá firmám se vstupem na Amazon.

Klíčem je správná cena

Důležitým faktorem úspěchu e-shopů je bezesporu i cenotvorba. Nejdůležitější přitom není mít nejnižší cenu, ale tzv. “správnou cenu”. A právě na faktory správné ceny a na způsob jejího nastavení se zaměřil ve svém vystoupení Petr Bláha z Disivo, což je platforma pro správu a optimalizaci cenotvorby pro e‑shopy.

Základem je mít aktuální data a vidět vedle sebe data o nákupní, prodejní ceně či množství zboží na skladě. Někdy se například stává, že dojde ke změně nákupní ceny, aniž by e-shop zareagoval změnou ceny prodejní. Stejně tak se může vyplatit prodávat zboží za vyšší cenu, i když víte, že jej prodáte méně. Stačí, když jej máte na skladě posledních pár kusů a víte, že další měsíce vám nové zboží nedodají. Často se tak lze při cenotvorbě obejít i bez dat o konkurenci, i když i ta se samozřejmě můžou hodit.

Michal Vošahlík z Digital Vision představil platformu, pomocí které lze nejen nahlédnout pod pokličku analytických dat z různých zdrojů, ke kterým nemá e-shop ani přímý přístup, ale hlavně je správně pochopit a podle toho optimalizovat svoje aktivity. Na to navázal Václav Soukup z MEDIA FACTORY Czech Republic s doplněním chytrého vyhledávání, které dokáže mnohem víc, než jen zkrátit návštěvníkům cestu k tomu, co je zajímá.

Poslední dopolední vystoupení “mělo na svědomí” duo řečníků z firmy MakesYouLocal, které poradilo, jak si vybrat správný trh pro mezinárodní expanzi.

Klíčem k úspěchu je spokojený zákazník

Odpolední část programu zahájila Nikola Brymová, která představila online účetní a fakturační systém Eurofaktura.cz. Pavel Kočák z balíkobot.cz, jak pomocí expedice zvýšit zisk a udržet si zákazníka, a Lukáš Lesovský z Oxyshopu, jak využít reklamní kanály k nastartování růstu v e-commerce. Celý program ukončila Lada Hrbková s tématem využití zákaznického servisu, aby platilo okřídlené “Klíčem k úspěchu je spokojený zákazník”.

  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).