Hlavní navigace

Obchodníci mají zájem o umělou inteligenci. Jak jim pomůže?

4. 9. 2024

Sdílet

Ilustrační obrázek

Průzkum estonské společnosti Pipedrive mezi odborníky z obchodu a marketingu ukázal, že z nových technologií je největší zájem o nástroje umělé inteligence. 

Jak píše Euro.cz, průzkum, do něhož se zapojilo celkem 948 odborníků z oblasti prodeje a marketingu z 85 zemí světa, se zabýval i tím, o jaké dosud nepoužívané nástroje by obchodníci měli největší zájem. Na první pozici se umístila umělá inteligence (AI), která by měla největší pozitivní dopad na práci podle celkem 38 procent dotazovaných. Na druhé pozici skončily CRM platformy, další pak bylo automatické generování leadů.

Nástroje umělé inteligence mají obrovský potenciál, profesionálové v oblasti prodeje v nich vidí velký pozitivní dopad na výkonnost a výsledky. Při používání AI pro prognózování získávají prodejci v reálném čase přístup k informacím postaveným na datech. Díky tomu se mohou lépe rozhodovat a lépe tvořit obchodní strategie. AI řešení mohou předpovídat trendy trhu, pomoct lépe využívat zdroje a identifikovat nové příležitosti k růstu, doplnil technický ředitel společnosti Agur Jõgi

Myslíte si, že zaměstnance z IT nahradí umělá inteligence?

Poměrně překvapivým zjištěním vyplývajícím z průzkumu je skutečnost, že nasazení AI do velké míry závisí na velikosti dané společnosti. Nástroje umělé inteligence v současnosti využívá už 42 procent firem s 10 a méně zaměstnanci, u společností do 100 zaměstnanců je to 37 procent a v podnicích nad 100 zaměstnanců necelá čtvrtina. 

Zásadní rozdíl mezi malými a velkými firmami je podle Pipedrive způsoben hned několika faktory. Tím prvním je skutečnost, že do velkých týmů je většinou obtížnější přinášet novinky. Dalším důvodem je pak to, že malé podniky implementují různá AI řešení právě kvůli svým omezeným kapacitám. Lidé v nich totiž často zastávají vícero rolí, takže umělá inteligence jim pomáhá využít dostupné kapacity co nejefektivněji. (Euro.cz)

Velký průzkum: Umělá inteligence v personalistice? Spousta výhod i rizik Přečtěte si také:

Velký průzkum: Umělá inteligence v personalistice? Spousta výhod i rizik

Autor aktuality

Jana je redaktorkou Podnikatel.cz a její hlavní specializací je marketing, zajímá se také o firemní finance. Pravidelně hledá a píše nové příběhy podnikatelů.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).