Hlavní navigace

Za dlouhé čekání na jídlo v restauraci si může říct zákazník o slevu

Sdílet

Redakce 27. 10. 2021

Ne vždy se věci v restauraci dějí tak, jak by měly. Náladu může pokazit nepříjemná obsluha, špatně uvařený pokrm, ale i pokrm, který dlouho nepřichází. I v tomto momentě se může zákazník ozvat. 

O možnostech reklamace jídla v restauračních zařízeních anebo při dovážce jídla pojednává článek na sesterském serveru Měšec.cz

Pokud by se zákazník rozhodl dlouhé čekání na jídlo reklamovat, je třeba zvážit, jak k němu došlo. 

Jak se uvádí server Měšec.cz, pokud je doba přípravy u jídla uvedená, případně ji obsluha zákazníkovi sdělila a on souhlasil, pak čekání reklamovat nelze. Může se totiž stát, že některá jídla vyžadují delší přípravu a v jídelním lístku je tato informace uvedena, nebo ji při objednání sdělí personál. Na druhou stranu ale restaurace nesmí tuto uvedenou či sdělenou dobu překročit.

V případě, že dojde k překročení uvedené doby nebo zákazník čeká dlouho, aniž by ho předem obsluha upozornila, a čekání je nepřiměřené složitosti objednávky, je možné požadovat slevu nebo od smlouvy odstoupit a z restaurace odejít.

  • 28. 10. 2021 8:03

    Jiří Makoň  Ing

    O kousek dál je psáno, že restaurace jídla vyhazují, ale tím jsou asi myšlena jídla hotová. K onomu čekání - je nějaké nepsané pravidlo, že "minutka" by měla být hotová za 25 minut. Jedna. Šikovný kuchař za tu dobu udělá i čtyři trochu podobné. Vše ostatní jde na kvalitu nebo za delší dobu. Další zvyk je, že společnost by ke stolu měla dostat jídla najednou. Když přijde 6 či 8 pasantů na večeři, pak si počkají a nebo mohou jít jinam ,jak je psáno.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).