Hlavní navigace

10 rychlých tipů, jak najít klíč k srdci zákazníka

18. 9. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: www.shutterstock.com, podle licence: Rights Managed
Zákaznická zkušenost (CX) a metody pro její vylepšování jsou v posledních letech zásadním tématem nejen mezi komunitou marketérů. Startujeme nový seriál o CX.

V následujících týdnech vám zde budu servírovat pokaždé jeden tip, jak učinit vaši službu či produkt pro zákazníka atraktivnější a jeho samotného spokojenějšího.

10 tipů, jak najít klíč k srdci zákazníka

Získat si zákazníka a udržet jej u sebe prostřednictvím jeho dlouhodobé spokojenosti s našimi službami či komunikací směrem k němu, je něco, co by mělo být pro všechny klienty tou nejzásadnější oblastí, na kterou se v rámci svého byznysu soustředit a kterou je nutno kontinuálně vylepšovat.

Na úvod seriálu o zákaznické zkušenosti přinášíme 10 rychlých tipů, jak na to:

1) Zapojte zákazníky

K interním kreativním workshopům, na nichž se řeší budoucí podoba vašeho produktu či služby, nezapomeňte přizvat vaše zákazníky.

2) Motivujte zaměstnance

Zaměstnanec, který se chová proklientsky, nemusí být hned na nástěnce jako „zaměstnanec kvartálu“. Bez uznání se ale jeho motivace časem vytratí a rozhodně se nepřenese na kolegy.

3) Motivujte zaměstnance jako klienty

Nedávejte svým zaměstnancům benefity v podobě výrazně výhodnějších služeb, které provozujete. Chovejte se k nim jako k ostatním klientům. Dejte jim ale možnost opravovat chyby v systému.

4) Řešte, co zákazníci reálně chtějí

Soustřeďte se na plnění reálného očekávání vašeho zákazníka. Lahev šampaňského na polštáři nevylepší nefungující wi-fi v hotelu.

5) Ať si marketéři vyzkouší práci v call centru

Posaďte své produkťáky a marketéry každý měsíc alespoň na dva dny do call centra.

6) Nebojte se zeptat „cizích“ lidí

Jeden rozhovor s náhodným chodcem na ulici může být mnohokrát přínosnější než deset brainstormingů s kolegy.

7) Persony jsou dobrý sluha, ale špatný pán

Bez totálního ztotožnění s reálným zákazníkem vám persona k nějakému většímu progresu nepomůže.

8) Intuice je kolikrát lepší než nesouvisející výzkumy

Intuitivně sestavená a při tvorbě produktů a služeb chytře využívaná zákaznická cesta je lepší než hromada nahodilých poznání pocházejících z řady nesouvisejících marketingových výzkumů.

skoleni_15_4

9) Projděte si jednou za čas typickou cestu vašeho zákazníka

Poznáte, jak moc může odrazovat špatně fungující platební brána na webu nebo matoucí navigace na pobočce. Nezapomínejte využívat zařízení a touchpointy, které využívají vaši klienti.

10) Nezapomínejte pro metody na zákazníka

NPS, CX, user-journey mapping, heartbeat, CAC, workshop, HMW, tribe. V newspeakové změti zkratek a metodologií je snadné stát se terčem posměchu. Nezapomínejte, že anglicismy a metody jsou pomůcky, ale reálně důležité je, zda se skutečně o zákazníka staráte.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Spolumajitel digitální agentury Sherpas. Jakožto šéf realizačního týmu se stará o to, aby klienti byli spokojeni s kvalitou odvedené práce i s profesionalitou spolupráce. Řídí, vymýšlí a realizuje strategické projekty pro klíčové klienty.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).