Hlavní navigace

11 copy tipů pro vánoční PPC reklamy, které budou zaručeně fungovat (2. díl)

Michaela Jarošová

Základem úspěšných PPC kampaní je samozřejmě znalost své cílové skupiny. Aby však kampaň zafungovala, jen se znalostí „cílovky“ si nevystačíte.

Doba čtení: 3 minuty

Přečtěte si pokračování článku 11 copy tipů pro vánoční PPC reklamy, které budou zaručeně fungovat.

6. Zaměřte se na to, čím se odlišujete a v čem jste silní

Udělejte vaši reklamu ještě poutavější a uveďte to, co vás od konkurence odlišuje. Jelikož nemáte mnoho prostoru na vypíchnutí všech vašich výhod a reklamních argumentů, redukujte je na ty, které přimějí čtenáře dozvědět se víc.

Pomoci mohou odpovědi na některé otázky, které si položíte:

  • Co dělá má společnost, podnik, firma nebo já sám lépe nebo jinak než kdokoli jiný v odvětví/oboru?
  • Vyhráli jsme nějakou cenu? Získali jsme nějaká ocenění?
  • Poskytujeme speciální nabídky nebo děláme výprodeje?
  • Čím je image našeho brandu unikátní?
  • V čem jsme originální, výjimeční?

7. Buďte lokální

Lidé rádi dávají přednost lokálním podnikům před těmi velkými. Poukažte tedy v reklamách na vaši lokaci a buďte pro vaše zákazníky co nejdostupnější. Pokud máte víc provozoven, vytvořte pro jednotlivé zeměpisné oblasti oddělené PPC kampaně a použijte specifická klíčová slova v závislosti od lokality. Nezapomeňte použít lokální formát telefonních čísel místo mezinárodní předvolby.

8. Využívejte silné a kreativní výzvy k akci

Pravděpodobně již víte, co vaši klienti potřebují a chtějí, zvýrazněte to proto i ve vaší výzvě k akci (CTA). Tady můžu s klidným srdcem doporučit klasiku – „Ušetřete“, „Přidejte se“, “Získejte“, „Vybudujte“ atd.

Příklad: Ušetřete své nervy, vynechte předvánoční šílenství a vyberte ten nejlepší dárek pro vaše blízké již teď!

9. Kontrolujte pravopis, stylistiku, interpunkci

I ta nejlépe vystavěná kampaň může ztroskotat na nedokonalém inzerátu.

TIP: Zkuste číst své texty od konce, snáze narazíte na překlep.

10. Počítejte s tím, kde se vaše reklama bude zobrazovat

Znění reklam by se mělo lišit v závislosti na tom, zda jde o text pro Facebook nebo Google Ads/ Seznam Sklik. Odlišný může být například záměr uživatele. Zatímco na Googlu nebo Seznamu hledá uživatel konkrétní řešení problému, u inzerce na Facebooku je cílem ukázat sdělení správnému publiku. Proto se v Google Ads nebo Skliku snažte omezit popisování problému, který uživatel zná. Přicházejte raději rovnou s řešením.

Myslete i na odlišnosti v zapojení uživatele do sdělení (například výzva k akci na Facebooku by měla vést k akci ve stylu “dám tomu lajk“, „budu to sdílet s přáteli“, či „kliknu na to, protože mě to zajímá“)

11. Testujte vaše PPC inzeráty

Pravidelné a časté testování je jednou z nejefektivnějších aktivit vedoucích k průběžnému zlepšování výkonu vašich reklam. Čím víc nasbíráte dat, tím intenzivněji nasajete vzorce chování vašich klientů a budete lépe schopni přizpůsobovat vaši strategii.

Zkuste proto některé tipy pro split testy:

WT100 tip v článku Votrubova

  • Umístění výzvy k akci (CTA) v rozličných místech.
  • Porovnání rozdílných výzev k akci.
  • Experimentování s rozdílnými čísly a statistikami v reklamách.
  • Zkuste i odlišné viditelné URL adresy.
  • Zvýrazněte rozdílné benefity vašeho produktu či služby.

Shrnutí

Je zcela normální, že i marketéři s talentem pro jazyk a veršotepectví se občas dostanou do kreativního bloku, když se snaží přijít s perfektním textem do inzerátů. Dobré zprávy? S dávkou trpělivosti, praxe a testování začněte psát PPC inzeráty rychleji a snadněji – a stále se dostanete k reálným výsledkům.

Využijte proto naše doporučení jako inspiraci při psaní vánočních reklam a možná  budete sami překvapeni, jak pozitivně na ně publikum zareaguje. Klidné a hojné Vánoce tak díky nim budete mít i u svého krbu.