Hlavní navigace

Názory k článku 3 důvody, proč zapomenout na Facebook. Investujte peníze a čas jinam

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 8. 2015 9:38

    Thommie (neregistrovaný) ---.sta.ji.cz

    Všechny jsou to naprosté nesmysly. Samozřejmě komerční propagace na Facebooku není zdarma a organický dosah kvůli množství příspěvků logicky nemůže být nic moc.

    Nenechte se odradit, Facebook je pro propagaci skvělý nástroj, pokud víte, co děláte, což autor článku evidentně neví.

  • 12. 8. 2015 15:27

    NN (neregistrovaný) ---.212-5-197.telecom.sk

    Nezmysly? Možno pre niekoho, kto sa na tejto bubline priživuje ako poradca, konzultant pre sociálne médiá alebo podobná háveď. Kto nevie komunikovať so zákazníkom, žiadny Facebook mu nepomôže, skôr naopak. Ten kto vie čo chce a komunikovať so zákazníkom vie, Facebook nepotrebuje. Bodka. Do budúcna sa bude dosah propagácie na FB ešte znižovať a nakoniec bude neplatený dosah nulový. Postaviť na sociálnej sieti komuniačný model so zákazníkom je čistý nezmysel a hazard, zvlášť na FB.

  • 6. 8. 2015 10:51

    Karol (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Všechny příspěvky od svých přátel na Facebooku neuvidí nikdo, díky tomu, že Facebook nejlépe ví, co máte a nemáte vidět. Dá se to obejít jen vytvořením listů a jště něčím, na co si ted nemůžu vzpomenout. No, a pokud někdo, kdo má firemní stránky, neukáže svým čtenářům, jak zařídit, aby viděli všechny příspěvky od nich, tak smůla. Jinou věcí je, kolik čtenářů/fanoušků to pak skutečně udělá...

  • 6. 8. 2015 13:16

    Ondřej Macků (neregistrovaný) 194.228.20.---

    Dobrý den,

    bez jakýchkoliv antipatií nebo ofenzivy. Když to dělat neumíte, tak to nedělejte, dává to smysl. Necpěte ale tyto názory jiným lidem, protože jsou mylné. Facebook je pro firmy samozřejmě skvělým propagačním nástrojem ať co se týče PR, tak výkonu samotného. Jen musíte vědět jak na to.

    Spousta lidí nemá čas na vzdělání v tomto oboru, takže to neví, to je logické. Právě od toho jsou potom živnostníci nebo marketingové agentury, kteří ví jak na to a samozřejmě pro firmy nejsou ztrátové. V opačném případě by ti klienti totiž odešli a nebylo by z čeho žít..

  • 12. 8. 2015 16:05

    NN (neregistrovaný) ---.212-5-197.telecom.sk

    Nie je pravda. Mnohé firmy investujú peniaze a energiu len preto, lebo je to trendy. Nechajú si nakecať, že to potrebujú. Pritom je to na 99% veľký omyl. Trend sa snažia vytvoriť práve tie marketingové agentúry a rôzni "špecialisti", jednoducho z dôvodu, aby mali čo do huby. Ako komunikačný kanál to môže byť niekedy použitelné, no nič viac. Postaviť na tom biznis a rátať v podnikaní s niečím, čo z princípu fungovania neviem/nemôžem ovplyvniť a má to v rukách tak nespoľahlivá firma akou je FB, to je totálna naivita.

    Pamätajte, raz dôjde aj na to, že licencovaný obsah (tofky a pod.) používané na FB v rámci propagácie, si budú ich autori nárokovať ako použitie v rozpore licenčnými podmienkami. Pretože čokoľvek dám na FB, udeľujem licenciu na obsah v rozsahu, ktorý je z 99% v rozpore s licenciami poskytnutými povodnými autormi. Kto dáva na FB len vlastné materiály? Ak by to aj niekto robil, vie akú udeľuje FB licenciu na tieto materiály. Čítal niekto z tých expertov licenčné podminky FB? Že má teraz každý s dierou v zadku fotky z fotobanky na FB page ako súčasť reklamných materiálov? Hm. A že tento obsah FB zatiaľ nepoužíva tak, ako mu licencia umožňuje? Že to je v rozpore so zákonom ale nikto to nerieši? Ja sa tomu len smejem…

  • 13. 8. 2015 11:03

    Pavel (neregistrovaný) ---.b.cz

    Díky Ondro, je to prostě jak se vším ostatním - někteří lidi se díky neznalosti začnou učit, ti druzí kritizovat...a velká většina to prostě samozřejmě přejde, což je v pořádku.

    Sociální sítě mají svůj unikátní profil chování uživatelů a s tím musí marketér počítat při jakémkoli oslovování. To, že je nižší organický dosah? to je jen neznalé pojmenování důsledku. Představte si síť s rostoucím množstvím obsahu, který by se měl všem zobrazovat, samozřejmě, že to omezíte, protože vám jde o kvalitu obsahu a zobrazujete jen to, co může daného člověka zajímat. Proč? protože nejdůležitější pro vás je právě ten člověk, když odejde, veškerá přízeň firem je vám k ničemu - aneb jak se to říká o nabídce a poptávce. Samozřejmě, že FB není pro všechny firmy, ale rozhodně jen TUPEC můžeš vzít povrchní vnímání, bez zamyšlení nad systémem a přičinami a vytvořit z něj názor, který pak ještě bohužel pustí ven...

    Číselné dodatky to asi potvrdí aneb kolik znáte firem, které měsíčně utrácejí na FB stovky tisíc dolarů? já se přiznám, že hodně.

  • 16. 8. 2015 8:33

    J (neregistrovaný) ---.ctinets.com

    to ze nekdo nekam leje penize ale prece vubec nic neznamena - pokud Franta skoci z okna mam skocit taky? Pokud to udela prezident CR mam skocit taky? Ta platforma proste neni vase a kdykoliv si facebook usmysli ze vam to zlikviduje tak se tak stane a cele usili jde vnivec. To prece neni tak tezke pochopit...

  • 6. 8. 2015 14:55

    Marek Demčák

    1.) Jsou zákazníci, pro které je FB přirozený komunikační kanál. Je to dobré místo pro sběr přání a stížností. A dobrý alternativní komunikační nástroj pro mimořádné události (výpadek serveru,...).
    2.) Na svém profilu mám organický dosah kolem 10 - 20 %, což odpovídá vyšším stovkám oslovených lidí. Počty kliknutí na odkazy v desítkách. Jasně, není to jako dřív, ale na druhou stranu - nestojí mě to nic než pár minut času. Samozřejmě je fajn mít na lidi e-maily a posílat na ně pravidelné newslettery, ale v delším období se na to nelze spolehnout - věřím, že nebude dlouho trvat, kdy budeme Seznamu a dalším freemailům platit za to, že bude vůbec naše hromadné e-maily doručovat, ty náznaky se složkami "Hromadné" jsou docela jednoznačné.
    3.) Věřím v "malé bezvýznamné plus" pro SEO, přestože mají sdílené odkazy rel=nofollow, podobně jako na wikipedii :-)

  • 13. 8. 2015 16:47

    mtriska (neregistrovaný) ---.tmcz.cz

    A dalo by se říci,že čím menší firma, tím víc ho potřebuje protože jí stejně nic jiného nezbývá. Newslettery jsou výtečným nástroj "za pusu" , nicméně není žádná potřeba dávat je do rozporu s facebookem. Nechci propagovat vlastní obsah,ale ten článek mi připadá jak psaní Lupy na tohle téma okolo roku 2009- 2010, to byly asi tak podobně zasvěcené soudy . Koho zajímají case studies, jak to jde za pár a i pro malé firmy , najde dost obsahu na . Pan Hovorka se zjevně nepotkal s tématem , to se stává.

    14. 8. 2015 14:08 redakčně upraveno, důvod: nepovolený odkaz
  • 18. 8. 2015 13:04

    XXX (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    složitě udržovaný profil, který stejně nic moc nepřinese, tak je lepší nemít asi žádný. Skvělým odstrašujícím příkladem je mBank. Předali správu "sociálních médií" nějaké pochybné agentuře, takže na profilu není vlastně prakticky nic z informací od banky či jejich službách (pokud zrovna nepropagují půjčku), ale zato je tam spousta nesouvisejícího balastu, kterým se snaží vzbudit dojem, že "to tam žije".
    Na konkrétní dotaz či problém odpovědět samozřejmě panáci z agentury neumí, co jim ale jde dobře, je zlehčování až vysmívání se klientům, kteří tam řešili nějaký problém.
    Efekt to má jediný, firmy, které přenášejí komunikace na FB tímto a podobným stylem, už mám zablokované (např. Aukro, to je další tragický případ, jak úplně znehodnotit komunikaci se zákazníky - zrušili forum a na FB není ani zlomek informací z fora, kam uživatelé chodili pravidelně, rádi a hlavně se tam dozvěděli všechno téměř hned. Dnes je to tak, že na FB se přizná chyba jen když už je to opravdu průšvih a nelze se vymlouvat, že chyba je v prohlížečích stovek uživatelů zároveň).
    Takže ano, souhlasím s článkem, že lepší se na FB raději vykašlat. Jak z pozice firmy, tak z pozice zákazníka. Starý dobrý email nebo telefon ve většině případů stejně řeší víc a rychleji.

  • 19. 8. 2015 1:09

    Brudra (neregistrovaný) 93.91.49.---

    Autor článku očividně neumí kvalitně spravovat Facebook.
    Facebook jako jakákoli reklama je měřitelná a věřte, že ti větší klienti si to dokonale měří, takže inzerují, protože inzerují správně a tudíž se jim to vyplatí.

    Spravuji kampaně pro několik klientů a výsledky jsou skvělé. U 1 klienta který mi dodává parádní materiál máme organický dosah větší než je počet fanoušků, tedy i bez investované koruny oslovíme cca. 10 tisíc lidí, né s každým příspěvkem, ale každý měsíc to u nějakého vyjde. Facebook podporuje oblíbený obsah, který se dále šíří, nikoli prosté reklamní sdělení - o tom Facebook není, bohužel hodně lidí dává jen odkazy na produkty/služby a pak se diví.

    Facebook umožňuje např. nahrát e-maily z e-shopu a na ty cílit, můžete si to v PC rozdělit do různých skupin a mít tak velmi zajímavý remarketing. Další skvělá věc je třeba vytvoření publika podle již vytvořeného publika - např. nahrajete 200 kontaktů, Facebook to analyzuje a vytvoří Vám publikum třeba o 20 tisících lidí, kteří tomu odpovídají. V některých případech to lze použít a má to slušné výsledky.

    Facebook patří určitě to mixu, někde bude mít větší podíl, jinde menší. Jsou i firmy, které na Facebooku postavily business, třeba brašnářství Tlustý.

  • 7. 9. 2015 11:18

    Anima Noira (Čarovné zrcadlo) (neregistrovaný) 77.240.105.---

    Přes Facebook se mi podařilo oslovit svoji cílovou skupinu, soustavně zvyšovat návštěvnost webu a generovat poptávky. Po pravdě jsem to nečekala, ale čísla hovoří za vše.

    Je potřeba to zkusit a brát to vážně, domyslet do důsledků, pro známí osobnosti a drobné živnostníky to může být skvělý kanál, korporace se budou potýkat s úplně jinými problémy.

    Příspěvky píšu všechny sama, odpovídám čtenářům, ale než se podařilo vyladit ten správný obsah a tón, rok to trvalo.

    Souhlasím, že budovat je potřeba hlavně vlastní e-mailingovou databázi a návštěvnost vlastního webu, mne to ale třeba funguje skvěle pro tyto cíle, facebook je dnes hlavním zdrojem návštěv webu a články se sdílí, dokonce i odkazy na naše newslettery...

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).