Hlavní navigace

7 tipů pro vánoční kampaň v e-shopu, když máte hluboko do kapsy

10. 7. 2018
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
V dnešním dílu seriálu přináším pár tipů k efektivnímu i efektnímu uchopení komunikačních aktivit i ve chvíli, kdy je marketingový budget těsně před zhroucením.

Abyste vytvořili účinnou kampaň, nepotřebujete k tomu statisíce. Základem je totiž kreativita, píle a odvaha pohrát si s vaším e-shopem.

1) V první řadě se podívejte na poslední díl seriálu a nechte se inspirovat tipy pro e-mailovou komunikaci

V případě, že již e-mailing jakýmkoliv způsobem řešíte, a není tudíž zapotřebí kupovat licence nástrojů, propojovat databáze atp., je přizpůsobení vašich e-mailů vánoční sezoně především o kreativitě každého z vás. O nákladech navíc tedy můžeme hovořit především v případě, že budete svou kampaň outsourcovat agentuře či jinému pomocníkovi. Jinak půjde povětšinou o drobné položky z rozpočtu.

2) Vytvořte vánoční produktový katalog, samozřejmě digitálně

Umíte kreslit? Nebo dokonce disponujete šikovným grafikem? Ideální situace. Vytvořte originální, vánočně laděné portfolio vašich a) nejlépe prodávaných, b) nejoriginálnějších, c) nejkontroverznějších produktů. Přidejte vánočně naladěné produktové popisky a hurá s takovýmto e-bookem na web, sociální sítě a samozřejmě do e-mailu. A když budete hodně kreativní, třeba se vám podaří vytvořit něco s virálním potenciálem.

3) Upravte své kampaně

Věnujte trochu času pro jednorázovou úpravu vašich reklamních popisků v rámci již běžících kampaní na Googlu či v rámci „zbožáků“. Dostaňte do svého sdělení trochu toho Ježíška, Santy či dědy Mráze dle libosti či momentálního politického přesvědčení.

4) Tipů na dárek není nikdy dost

Pakliže prodáváte více linií produktů, zvažte tvorbu microsites ve stylu „50 tipů na dárek pro Míšu“. Každou podobnou stránkou zacilte na kus z obrovské masy nerozhodných Ježíšků.

5) Odlište se od masy konkurentů

Chtěli byste svým zákazníkům zprostředkovat o Vánocích něco mimořádného? Nemusí jít zrovna o nákladnou záležitost, když na to půjdete tentokrát jinak. Co třeba vánoční party pro vaše klienty? Prostě vyberte 50 lidí, kteří u vás za poslední rok utratili nejvíce peněz, a pozvěte je k vám či do nějakého klubu na „thank you party“. Toto si sice žádá nějaký ten investovaný peníz navíc, ale uvidíte, že se vám bohatě vrátí zpět v podobě sympatického brandingu.

skoleni_15_4

6) Propagujte bezrizikový nákup

Lidi e-shopy milují a především je milují o Vánocích. Láska nicméně čas od času končívá v troskách zklamání. Když se chvilku zamyslíte nad tím, co by vám výrazně zpříjemnilo rozhodování, od koho nakoupit dárky, bude to mít velmi pravděpodobně co do činění s jednoduchostí vrácení nevhodného daru. Zakomponujte tedy do své vánoční nabídky jednoduchá fakta o tom, jak snadné to bude mít váš klient v případě, že si svůj nákup ve finále rozmyslí. Vyplňování vratky skutečně nebude tím správným tahákem.

7) Vymyslete něco skutečně bizarního

… aneb když můžeme mít letní Vánoce a dvacet černých pátků za sebou, proč by nemohly fungovat třeba vánoční Velikonoce nebo spuštění vánoční kampaně v září? Ano, třeba se o vás občas někdo vtipně otře, nicméně obchodně takové věci zpravidla mívají smysl. Tedy lahev něčeho dobrého do ruky a dejte se do přemýšlení.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Obchodní a marketingový ředitel digitální agentury Sherpas se sedmnáctiletou praxí v digitálním světě, manažer projektu WebTop100, autor WebTop100 podcastu o digitálním marketingu a osobnostech kolem něj.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).