Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

70 % Čechů nakupuje na internetu. Jaké zboží jim nejlépe nabízet?

Michael Hovorka

Více než dvě třetiny české populace bez obav nakupuje po internetu. Stále je tu však 26 procent těch, kteří se e-shopům vyhýbají obloukem.

Na internetu nenakupují především starší lidé 60 let. Jako důvod uvádějí absenci internetu nebo nemožnost si zboží prohlédnout či vyzkusit. Vychází to z únorového průzkumu společnosti STEM/MARK.


Zdroj: STEM/MARK

Průzkum naopak potvrdil, že při nakupování na internetu je stále největší zájem o elektroniku a módu. Starší lidé, kteří se e-shopům nevyhýbají, naopak upřednostňují nakupování věcí pro dům a zahradu. Začíná však růst i zájem o nákup potravin online, a to především v Praze. 

Čtěte také: Ještě se bráníte prodeji za internetové ceny? Marně. Do 5 let stejně podlehnete

Mezi pravidelně nakupující internetové zákazníky patří častěji muži, mladší lidé (18–29 let), vysokoškolsky vzdělaní a lidé z velkých měst, především pak z Prahy. 

Mezi výhody internetového nakupování uvádějí zákazníci pohodlnost, rychlost a úsporu peněz. Také možnost porovnat si ceny ve více internetových obchodech. Mladí lidé zároveň uvádějí, že e-shopy jsou pro ně inspirací pro nákup v kamenném obchodě. 

Čtěte také: Přehled pro e-shopy: Kdy musíte v rámci #EET evidovat dobírku a kdy nikoli


Zdroj: STEM/MARK

Ohledně konkrétního internetového obchodu byla nejvyšší míra spontánní znalosti zaznamenána u Alzy.cz. Vybavily se i internetové obchody jako Mall.cz, CZC.cz nebo Aukro.cz.