Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Aby všechny dárky dorazily pod stromek včas

Autor: 329515
Redakce

Poslední možnost pro objednání dárků na internetu. Nejzazší termín je 20. prosinec, výjimečně 21. prosinec. Pak už jen s osobním odběrem.

Mánie nakupování vánočních dárků přes internet pokračuje. Obchodníci očekávají v tomto předvánočním týdnu tržby ve výši 1,8 miliard korun. Během minulého týdne přitom dosáhly tržby 2,3 miliardy korun. Nejvytíženějším dnem z roku u e-shopů byl pondělek minulého týdne, tj. 12. prosince 2011. Tomuto dni se dle očekávání téměř vyrovnají tržby z tohoto pondělí, tedy dne 19. prosince 2011. Obchodníci očekávají tržby ve výši zhruba šesti set milionů korun. 

Jako každý rok, i letos slibují obchodníci zákazníkům možnost vyzvednout zboží osobně na výdejním místě v sídle internetového obchodu. A to nejpozději večer před Štědrým dnem. U některých obchodníků dokonce přímo na Štědrý den. Informoval o tom Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci (APEK).

Objednávku nejpozději 21. prosince

Jak výkonný ředitel Vetyška potvrdil, dárky mohou lidé nakupovat i na poslední chvíli. Samozřejmě za předpokladu, že je požadované zboží skladem. Potom není problém jej vyzvednout při osobním odběru ve všech e-shopech do 23. prosince 2011. Jestliže zákazníci chtějí, aby jim přišlo zboží včas, je třeba objednávat nejpozději do 20. prosince 2011. Výjimečně 21. prosince. A to u obchodů, které mají vlastní skladové zásoby.

Nakupování vánočních dárků přes internet je mezi Čechy stále více populárnější. Ne každý zákazník však nakupuje s dostatečným předstihem. Zejména při nákupech na internetu je třeba na to pamatovat. Včas učiněné objednávky by měly být s ohledem na dodání zboží zákazníkovi u většiny e-shopů bezproblémové. Česká pošta, PPL i jiní přepravci garantují včasné doručení zboží ještě před Štědrým dnem. Samozřejmě i zde platí pravidlo, že čím dříve bude zboží objednané, tím lépe. 

Za vánoční dárky až 8 tisíc

E-shopy ve vánočním období generují více než třetinu svých obratů. To je přibližně 14 miliard korun z celkové očekávané částky 37 miliard korun. Během letošních Vánoc spotřebitelé utratí v průměru 2500 korun, zhruba čtvrtina z nich však nakoupí dárky za více než 8 tisíc korun, uvádí výsledky statistik APEK Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.