Hlavní navigace

Ani po 30 dnech ošetřovné nedorazilo? Vyplňte tento formulář, ČSSZ to prověří

Pokud jste kompletně vyplnili a předali podklady pro ošetřovné zaměstnavateli a peníze po 30 dnech nepřišly, nechte to prověřit. Využijte speciální formulář.
Jana Knížková
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Česká správa sociálního zabezpečení nabízí online kontaktní formulář, díky kterému může žadatel požádat o prověření stavu zpracování dané dávky a získat o situaci konkrétní informaci.

Formulář byl zaveden z důvodu častých dotazů ze strany žadatelů, kteří ještě ošetřovné, případně nemocenské nebo peněžitou pomoci v mateřství nedostali ani po 30denní lhůtě. 

Čtěte také: Nárok na ošetřovné zůstane i rodiči, který nepošle dítě do školy či školky

Statisíce rodičů čerpají ošetřovné či jinou nemocenskou dávku. Někteří rodiče se na nás obracejí s prosbami o zjištění, proč jim nebyla vyplacena dávka, ačkoliv příslušné podklady odevzdali svému zaměstnavateli před více než 30 dny, vysvětluje Česká správa sociálního zabezpečení. 

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví a personalistika
PhDr. Dagmar Kučerová
mzdový a účetní poradce

Pro jednoduší možnost získání potřebných informací zavedla Česká správa sociálního zabezpečení pro klienty, kteří už na vyplacení dávky čekají delší dobu, jednoduchý online kontaktní formulář, jenž je k dispozici na webových stránkách ČSSZ v části „Služby pro vás“. 

Prostřednictvím formuláře klient kontaktuje přímo příslušné pracoviště ČSSZ, jehož pracovník ho bude zpravidla v průběhu následujících dvou pracovních dnů kontaktovat a vysvětlí mu, v jaké fázi je zpracování dávky, kde a u kterého subjektu případně nastala chyba a co je potřeba udělat, resp. co příslušná okresní správa sociálního zabezpečení aktuálně dělá pro to, aby dávka mohla být co nejrychleji vyplacena (např. urguje u zaměstnavatele podklady potřebné pro výpočet dávky, potřebuje vyjasnit údaje uvedené na tzv. výkazu péče atp.).

Čtěte také: Pro vyplacení ošetřovného kvůli uzavření škol stačí už jen jeden formulář

tip Malina MM_K

Rodiče a další pojištěnci si mohou stav zpracování dávky průběžně ověřit prostřednictvím příslušných služeb ePortálu ČSSZ, kam se jednoduše přihlásí s využitím přihlašovacích údajů do své datové schránky, pokud ji mají zřízenou, nebo mohou využít prostředky národní identitní autority, tj. buď eOP, nebo velmi snadno dostupné jméno, heslo a SMS, které lze zdarma vyřídit zde.

Peníze nedorazily kvůli chybám v žádostech

Z žádostí o ošetřovné za měsíc březen, které jsou rodiči prostřednictvím zaměstnavatelů podávány ČSSZ průběžně od uzavření škol, je již (z žádostí doručených do konce dubna) vyplaceno více než 98 %. Zbývající žádosti nemohly být příslušnými OSSZ zatím vyplaceny, jelikož obsahují chyby či chybí podklady nutné ke správnému zpracování dávky. Tyto okolnosti pak vedou k došetřování ze strany OSSZ a následnému prodloužení výplaty příslušné dávky.

Speciál ke koronaviru

Přinášíme rozcestník, který by měl pomoci zorientovat se v základních otázkách, které se týkají finančních úlev a podpory pro OSVČ. Kdy mají OSVČ nárok na ošetřovné? Jakou finanční podporu mohou od státu očekávat? Jak je to s pojistným či odkladem úvěrových splátek? Čtěte nový speciál

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).