Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

Aspoň dvakrát do roka zajděte na konferenci. Získáte informace i kontakty

Zdeněk Vesecký

Bez doplňování informací z oboru to dnes vůbec nejde. Doba je příliš rychlá a tlak konkurence sílí. Dopřejte si proto trochu inspirace a poučení na konferenci.

Doba čtení: 7 minut

Prakticky v každém pracovním inzerátu je zmíněna možnost dalšího vzdělávání, osobního rozvoje a kariérního růstu. Nedopřávejte to ale jen zaměstnancům. Myslete i na sebe.

V dnešní zrychlené době není snadné zůstat v obraze. Na podnikatele se hrne jedna povinnost za druhou a ačkoli se mnoho z nich periodicky opakuje, každý rok jsou přeci jen v něčem odlišné. Své o tom ví například účetní. Lidé z této profese se bez průběžného absolvování celé řady školení v podstatě vůbec neobejdou. S novinkami se musí seznamovat i lidé z marketingu a mnozí další. Otázkou je, kde je vhodné informace o novinkách v oboru čerpat. Jedním z možných řešení je účast na odborných konferencích. Zeptali jsme se proto pořadatelů i účastníků, jak na konference pohlížejí. Není přeci jen lepší sledovat například specializované weby nebo profily odborníků na sociálních sítích?

Odpověď samozřejmě nemůže být jednoznačná. Přínos a kvalita konference totiž nakonec vždy záleží na řečnících. V zásadě je ale pozitivní to, že konference nabízejí konkrétní případové studie, praktické rady a tipy a v neposlední řadě interakci, tedy možnost dotazu, upřesnění, doplnění v diskusi po vystoupení či později v průběhu dne. To weby a jiné informační kanály neumožňují. Na specializovaných webech je sice možné položit dotaz v diskusi, ale s reakcí či s dobou čekání na odpověď to bývá horší. Podle účasti na našich odborných konferencích usuzuji, že lidé si toto všechno uvědomují a význam těchto akcí doceňují, říká Renata Fiedlerová, marketingová ředitelka společnosti Internet Info. 

Pokud si chce člověk v dnešní době udržet konkurenceschopnost, musí sledovat trendy nejen ve svém oboru, ale i napříč jinými. A právě konference k tomu dávají jedinečnou možnost. Pro naše workshopy se snažíme zajistit vždy co nejvíce různorodou skupinu účastníků, tak aby přinesly co nejvíce úhlů pohledu. To u specializovaných webů nenajdete, dodává za dalšího pořadatele Veronika Bumbalová, Head of Learning and Development společnosti ELAI.

V rámci Internet Info je největší zájem o celodenní konference s bohatým programem, který je schopný uspokojit touhu účastníků po informacích. Co se týče formátu, vedou praktické přednášky o konkrétních realizovaných projektech, případně krátké workshopy. Podle ELAI pak naopak opadá zájem o několikadenní školení. Lidé dnes nemají čas trávit tak dlouhou dobu mimo práci, proto je rostoucí zájem zejména o půldenní workshopy. Ceněné jsou především akce, které dokáží efektivně předat hlavní myšlenku. Správný podnikatel by samozřejmě měl věnovat čas všem možným zdrojům informací a inspirace. S ohledem na to, jak rychlým vývojem ale prochází například marketing nebo legislativa, je nutné nejen číst odborná média nebo sledovat významné influencery, ale i navštěvovat přední konference. Ty je třeba vnímat jako kvalitní zdroj inspirace a způsob, jak získat v jednom dni řadu často rozdílných problémů na určitou problematiku, Jindřich Jíra, Head of Marketing společnosti Acomware.

Psali jsme: Nové benefity pro zaměstnance. Využijí je zaměstnavatelé?

Navažte snadno nové kontakty

Já jsem ke konferencím poněkud skeptický. Těch pár přednášek můžete často vidět i na webu. V klidu a kdykoliv. Navíc mi přijde, že není dobrý poměr cena/výkon. Za pozitivní považuji to, že uvidíte přednášející naživo a máte možnost potkat se s kamarády a známými. Na druhou stranu se toho na konferenci moc nenaučíte, protože bývají pojaté jako show. Šance, že získáte byznys díky networkingu, je malá a pro nás introverty nulová. Ztratíte den dva času a utratíte peníze za vstupné, ubytování a tak dále, hodnotí konference skepticky Ondřej Ilinčev CRO & UX expert, kterého účastníci konferencí dobře znají jako pravidelného řečníka. A kritický pohled má i zakladatel Creative Docku a opět častý host konferencí Martin Pejša: Některé konference jsou velice přínosné, protože se řečníci nebojí sdílet ponaučení ze své práce a prezentují reálné případy. Jiní to vnímají jen jako propagaci vlastní společnosti, a to je pak šílená ztráta času.

Ne každá konference je ale pro lidi v publiku skutečně přínosná. Je proto vždy potřeba zvážit, zda je obsah akce skutečně důležitý pro váš typ byznysu, případně si ověřit zpětnou vazbu návštěvníků z předchozích let. Dobré konference mají mezi účastníky skvělé renomé, díky čemuž budete mít větší jistotu, že nešlápnete vedle. Snažte se volit takové akce, které je možné co nejvíce personalizovat. Proto například pořádáme workshopy pro malé skupiny účastníků, aby měl každý možnost dostatečně do hloubky probrat s lektorem i s ostatními svou osobní case study, radí Veronika Bumbalová. Lidé podle ní oceňují, že mají možnost pokračovat v rozšiřování svých znalostí a schopností i po skončení akce. Pořadatel s nimi pracuje dlouhodobě, pomáhá jim plnit akční kroky a pravidelně ověřuje jejich pokroky v dané oblasti.

Klienti Internet Info také oceňují celodenní akce, kde je v porovnání s kratšími setkáními větší prostor pro už zmíněný networking. Navazování nových nebo utužování stávajících kontaktů je považováno za jeden z největších přínosů konferencí. Právě na nich se lidé navzájem hodně aktivně představují. Může se jednat o náhodné nebo zcela cílené setkání. Velká skupina lidí ale kontakty navazovat neumí. A pro takové je konference naprosto ideálním místem. Seznámení totiž mohou velmi obratně zprostředkovat organizátoři. U každé akce zobrazujeme registrovaným dopředu seznam účastníků a v případě zájmu je mezi sebou můžeme propojit. Stačí si jen vybrat a požádat o pomoc, popisuje Renata Fiedlerová.

Dále čtěte: Poznejte své silné stránky, které v byznyse dláždí cestu k efektivitě a úspěchu

Ptejte se odborníka v poradně Mzdové účetnictví a personalistika
PhDr. Dagmar Kučerová
poradkyně pro mzdové účetnictví

Organizátoři jsou si vědomí, že networking je pro účastníky důležitý, a proto se ho snaží aktivně podporovat nejen v online prostředí, ale i přímo při akcích a často i po jejich skončení. Networking je samozřejmě důležitý, ale myslím si, že je třeba nechat ho plynout přirozeně. Nejlepším “otvírákem” je, pokud vás někdo seznámí s druhou stranou. Nezávazná konverzace s neznámými účastníky se nejlépe otevírá ve frontě na jídlo, případně u rautových stolečků. Důležité zároveň je, aby dal organizátor konference pro networking dostatečný časový prostor, dodává Jindřich Jíra.

Možnosti seznámení, někdy i předem plánovaného za pomoci organizátorů, oceňuje například i Martin Pejša. Pak ale doporučuje provést malou domácí přípravu a být trpělivý. Podle Ondřeje Ilinčeva není možné si myslet, že budete z konference odcházet s dohodnutým obchodem. Na tak omezeném prostoru to prakticky ani není možné. Berte networking především jako možnost představit se, předat si kontakty a sdílet poznatky s lidmi z oboru. Setkání na konferencích mimo jiné otevírají dveře k novým kariérním možnostem.

Dále pokračujte na: Kolik řečí umíš, tolikrát jsi úspěšným obchodníkem

Brand 2018 Lovebrand

Vyberte si správnou akci

Jsou konference lepší a jsou konference horší. Snažte se proto vybrat takovou, která klade důraz na skutečně exkluzivní a přínosný obsah. Sledujte, kdo na akci bude mluvit a jakou má za sebou historii. Každý řečník by měl být schopný sdělit posluchačům něco, co pro ně bude inspirací a budou schopni to okamžitě aplikovat do své vlastní praxe. Pokud vybíráte akci, na kterou půjdete, dejte si pozor zejména na rozšířený zvyk častého opakování stejných řečníků a témat. Často se také stává, že kvůli nedostatku času pro prezentaci nemůže řečník zajít do hloubky tématu, ale jen opakuje věci už dávno uveřejněné. V těchto případech může být účelnější samostudium z veřejných zdrojů, upozorňuje Jindřich Jíra z Acomwaru. Stejně to vidí i Martin Pejša z Creative Docku, který vyzdvihuje především zahraniční akce Fast Company Innovation Festival v New Yorku nebo Hub.Berlin v Berlíně, které mohou nabízet stále nové a zajímavé přednášející. Nutno ale zmínit, že roste i úroveň domácích akcí, které opravdu umožňují rychle se zorientovat v novinkách a trendech. Jen je vzhledem k velikosti trhu nutné počítat s omezenějším okruhem řečníků.

Jak často konference a podobné odborné akce navštěvovat, to záleží na nadšení a kapacitě každého zájemce. V ELAI považují za naprosté minimum účast alespoň jednou za čtvrt roku, minimálně pak dvakrát za rok a Renata Fiedlerová z Internet Info dodává: Nejpřínosnější je podle mě vybírat si konference podle jejich programu, aby si člověk byl jistý, že pro něj osobně bude přínosný. Pokud je, pak je frekvence podružná. Pokud má podnikatel konkrétní problém nebo čelí výzvě, s níž potřebuje pomoci, pak může být osobní konzultace s odborníkem vhodnější než účast na velké akci. Konference jsou nicméně velmi dobrým způsobem, jak získat informace o nových postupech či technologiích, seznámit se se zajímavými odborníky nebo se případně inspirovat úspěchy jiných firem.