Hlavní navigace

Češi dobře reagují na Black Friday. Jak správně nastavit kampaň?

15. 11. 2022
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Depoositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Budou slevy pro zákazníky magnetem, nebo budou vůči nabídce imunní, protože šetří? To si žádný obchodník netroufne odhadnout. Jisté je jedno, slevy letos budou férové.

V Česku už běží slevová akce Black Friday. Nákupní svátek, který přináší pro nakupující zajímavé slevy, i když v minulosti často fingované. Jak to ale bude s kupní sílou Čechů, když je inflace vysoká a vše zdražuje?

Poslechněte si podcast

Teď je velmi těžké cokoliv predikovat a konkrétně na úrovni specifických akcí, protože chování spotřebitelů je hrozně odvislé na tom, co se zrovna děje a jak zrovna vypadají zprávy z vlády a spousta dalších věcí. To ovlivňuje spotřební chování, říká Klára Blažková, marketingová ředitelka e-shopu Alza.cz.

Black Friday, který vychází původně z americké marketingové akce, letos připadá na pátek 25. listopadu. Slevy už většinou odstartovaly začátkem listopadu, slevové nabídky tak trvají v Česku ve skutečnosti několik týdnů.

Je to čistě z pragmatického důvodu, protože obchodníci se naučili, že zákazník na to velmi dobře reaguje. Čím více je budete oslovovat, tím se zvyšuje šance, že zákazník u vás nakoupí, potvrzuje Martin Komora, šéf marketingu Mall.cz.

Když už se obchodník k akci Black Friday připojí, měl by přemýšlet nad tradičním marketingovým pojetím akce. Češi na to slyší moc dobře.

Černá barva je sázka na jistotu, protože přeci jen to spojení je velmi automatické, velmi rychlé, asociace prostě naskakují. Takže upřímně, černá barva by rozhodně byla to první, o čem bych, alespoň já, uvažoval, doplňuje marketingový pohled na slevovou akci Jakub Křenek z agentury Adison. Více si poslechněte v podcastu, přehrávač je vložen v úvodu článku.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).