Hlavní navigace

„Česká kvalita“ nemusí být vždy česká kvalita

17. 2. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Obchodníci označili své výrobky značkou „Česká kvalita“. Inspekce však varuje, že se skutečným programem české kvality nemá nic společného. Co je česká kvalita?

V předchozích dnech zveřejnila Státní zemědělská a potravinářská inspekce výsledky provedených kontrol v některých obchodních řetězcích. Mimo další zjištěné nedostatky se objevil jeden nový nešvar. A to falešné značení výrobků nápisem Česká kvalita s vlajkou České republiky. Ovšem není „Česká kvalita“ jako „Česká kvalita“, a už vůbec ne česká kvalita. Čtěte také:  5 tipů, jak zapracovat na své osobní značce

Na použití značky neměly řetězce právo

Národní informační středisko podpory kvality upozorňuje, že rozhodně nešlo o značku vládního programu na podporu označování kvalitních výrobků a služeb – Česká kvalita. Výrobky obchodním řetězcem označené právo užívat značku „Česká kvalita“ v žádném případě neměly. Bohužel musíme konstatovat, že některé obchody se stále snaží úmyslně mást zákazníky a používat různá označení, značky a symboly, které mají vzbuzovat zdání, že takto označené výrobky prošly nějakým nezávislým testováním a mají nadstandardní kvalitu, vysvě­tluje Jan Taraba, ředitel Národního informačního střediska  podpory kvality. Dodává, že právě proto, aby se omezily podobné nekalé praktiky, vznikl program Česká kvalita. Čtěte také: 5 slov, na která se zákazníci chytají jako mouchy na lep

Co je program Česká kvalita? 

Program Česká kvalita jednoznačně odděluje věrohodné a poctivé značky od značek, které nic neznamenají. Takové značky slouží jen k matení zákazníků. Pouze produkty označené skutečným LOGEM Programu Česká kvalita zaručují všechny výhody, které toto značení poskytuje zákazníkům. Čtěte také: Maloobchodní řetězce objevují prodej přes internet

skoleni_29_6

Program na podporu prodeje kvalitního zboží a služeb s označením Česká kvalita vznikl usnesením vlády v roce 2002. Jak vysvětlují zástupci Národního informačního střediska podpory kvality, všechny značky, které jsou do programu přijaty, musí splnit kritéria, která patří k nejpřísnějším v Evropě. Každý oceněný výrobek či služba musí mít nadstandardní kvalitu. Ta musí být ověřena nezávislou zkušebnou a rovněž musí být pravidelně kontrolováno dodržování kvalitativních parametrů ve výrobě i spokojenost zákazníků. Čtěte také: Najít dobrého obchodníka není snadné. V sázce je i dobré jméno firmy 

Česká kvalita je otevřený program a každá organizace, která uděluje značku kvality, může požádat o její přijetí do programu. Samozřejmě pokud splní a dodržuje stanovená přísná kritéria. Na objektivitu a nestrannost pak dohlíží Řídící výbor, který je složený ze zástupců spotřebitelských organizací, podnikatelských svazů, orgánů státní správy, Rady kvality ČR a České společnosti pro jakost. Více informací o Programu Česká kvalita, použití i získání značky na internetových stránkách Česká kvalita.

Autor článku

Kolektiv autorů serverů Podnikatel.cz a BusinessCenter.cz. Rozhovor s vaší firmou na Podnikatel.cz? Vyzkoušejte Videobiz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).