Hlavní navigace

Česká republika patří svým růstem e-commerce mezi nejúspěšnější

Jana Knížková

Online obchodování se v České republice daří. E-commerce má obrovský potenciál k růstu. Očekává se meziroční růst obratů přesahující 15 % oproti roku 2018.

Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

E-commerce v celé Evropě dosáhla v minulém roce obratů 547 miliard EUR, letos by měla růst o více než 13 %. V České republice dokonce ještě rychleji

Jak ukazují data asociace Ecommerce Europe, jež vydala aktuální studii, na které se za Českou republiku podílela Asociace pro elektronickou komerci (APEK), z celých 66 % se na obratech podílí západní Evropa, střední Evropa pak z 6 %. 

Přečtěte si: Tváří se jako český e-shop, ale pak přijde balíček z Číny. Co na to naše zákony?

Česká republika patří svým růstem e-commerce mezi ty státy EU, které se nadále dynamicky rozvíjí. Zatímco meziroční růst v Evropě jako celku přesáhl vloni 11 %, v ČR to bylo více než 17 %. Co do objemu ale máme samozřejmě stále kam růst, komentuje výsledky výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Češi jsou věrní hlavně českým e-shopům

Přeshraničně v rámci EU nakupuje jen 19 % českých spotřebitelů, ze třetích zemí mimo Evropu si pak zboží v roce 2018 objednalo pouze 10 % Čechů.  Přeshraniční nakupování ovlivňuje do značné míry samozřejmě poloha či jazyková bariéra. Věřím, že naopak české internetové obchody mají velké předpoklady do zahraničí úspěšně prodávat, říká Jan Vetyška.

O cenách v internetových obchodech: Podle evropského průzkumu e-shopy čarují s cenami. Jaká je situace u nás?

Asociace pro elektronickou komerci provedla v průběhu loňského roku průzkum zaměřený na věkové skupiny online zákazníků. Z něj vyplynulo, že alespoň jednou za půl roku zboží na internetu objedná 72 % uživatelů internetu ve věku 55+. Pro obchodníky má tedy tato skupina nakupujících do budoucna velký význam. Především v oblasti prodeje zboží denní spotřeby, potravin a dalšího malého zboží může v budoucnu dojít k dalšímu velkému boomu. Dodání objednávky až domů může být pro seniory, kteří si zvyknou na nákup po internetu, do budoucna velkou výhodou, uzavírá Jan Vetyška.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).