Franšízing je ideální pro ty, kteří mají chuť podnikat, ale nemají sílu začínat nic svého. Dle čeho se orientovat, pokud budete o některém z konceptů uvažovat?
Franšízing je ideální pro ty, kteří mají chuť podnikat, ale nemají sílu začínat nic svého. Dle čeho se orientovat, pokud budete o některém z konceptů uvažovat?
Na českém trhu je teď aktuálně více než 250 franšíz, které lze oslovit a rozjet tak „svůj“ byznys. Je však nutné myslet na to, že pokud vstoupíte pod křídla známé značky, není úspěch zaručen.
Jak upozorňuje Česká asociace fransichingu, chce to vysoké pracovní nasazení. Vhodné je také uvědomit si, že každá snaha o sebemenší změnu si žádá konzultaci. V mnoha případech o nápady ale není zájem. Více v článku Franšízing není pro kreativní lidi, nápady po vás nikdo nechce
Při výběru konceptu je nutné zvážit celou řadu věcí. Podle čeho se tedy orientovat? Česká asociace fransichingu (ČAF) radí sledovat následující body:
Je vhodné věřit si přenositelnost koncepce minimálně na pilotním podniku. Franšízor by měl doložit na skutečných výsledcích, že jeho koncept je skutečně úspěšný a aplikovatelný v dané lokalitě, radí,
říká Jan Gonda, prezident ČAF.
Je nutné ověřit, zda trh poskytuje pro franšízu dostatek odbytových možností nebo zda franšízová koncepce závisí pouze na aktuálním trendu. Koho zajímá spíše produkt závislý na trendu, měl by se informovat o tom, zda je franšízor technicky, personálně a finančně schopen zvládnout případnou změnu.
K marketingové strategii franšízového konceptu patří jeho jasný popis a diferenciace od konkurence. „Popis konceptu musí odpovědět zejména na to, čím se vyznačuje produkt nebo služba a v čem jsou její konkurenční výhody, v čem spočívá specializace nabídky, zda v exkluzivitě, nebo ve zvláštním působení partnerské spolupráce,“ vysvětluje Gonda.
Podnikatel.cz se v dřívějším článku zabýval franšízingem z jiného úhlu pohledu. A tedy z pohledu franšízora, který pro svůj podnik shání někoho, kdo by mu pomohl byznys více rozjet a ujal se franšízy. I franšízor musí při výběru zohlednit celou řadu věcí a musí být připraven na celou řadu rizik, která mohou nastat.
Více čtěte v článku Franšízor je vždy pouze tak dobrý, jak dobří jsou jeho franšízanti
Jedna z franšíz, která se v České republice ujala a je úspěšná. Bary s čerstvou šťávou značky UGO.
Internet Info Podnikatel.cz (www.podnikatel.cz)
Největší server pro podnikatele v ČR. ISSN 1802-8012
Copyright © 2007 – 2019 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.