Hlavní navigace

Co další banky a Apple Pay? Zjistěte, do kdy budou klienti čekat

Jana Langerová

Dostala se k nám technologie Apple Pay a lidé tak platí pomocí jejich mobilních zařízení. Nezavedly ji však všechny banky a jejich klienti jsou zvědaví.

Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

V první vlně spustily Apple Pay Air Bank, Česká spořitelna, J&T Banka, Komerční banka, mBank, Moneta Money Bank a Twisto. Ostatní bankovní instituce zatím pracují na jiných projektech a jejich klienti se ozývají, protože také chtějí využívat výhod Apple Pay.  

Ostatní banky usilovně pracují

Kamil Rataj, člen představenstva odpovědného za IT v bance CREDITAS prozradil, že z celé řady důvodů nemohli být v první vlně a že momentálně pracují na tokenizaci platebních karet. Díky ní bude možné karty použít v mobilních peněženkách Google Pay, Apple Pay a případně v dalších. Očekáváme, že Google Pay spustíme v prvním pololetí a Apple Pay v druhé polovině roku, dodává. Práce na Google Pay dokončují také ve Fio bance a spuštění plánují v horizontu týdnů. Následně začneme pracovat na Apple Pay a naším přáním je, aby bylo vše připraveno ke spuštění ve třetím čtvrtletí tohoto roku, doplňuje jejich tiskový mluvčí Jakub Heřmánek

Ve Sberbank se nyní soustřeďují na dokončení projektu card processing a souběžně s tím dokončují nový online banking, který přinese klientům vyšší komfort při užívání internetového a mobilního bankovnictví. Oba projekty jsou prioritou letošního roku a Apple Pay plánují implementovat až později. Pro nás je důležitou prioritou dokončit projekt na nové karty a až poté u karet zavádět nové funkce, vysvětluje Radka Černá, tisková mluvčí a PR Manager Sberbank

První čísla spojená se zavedením Apple Pay najdete v článku: Apple Pay překonává očekávání. Objemy transakcí jsou už v milionech korun

ČSOB mohou jejich klienti s mobilními telefony s operačním systémem Android využívat k placení mobilní aplikaci NaNákupy. S vlastním řešením přišli proto, že nemohli čekat na technologie velkých světových hráčů, jako je Google Pay i Apple Pay, protože jejich uvedení na trh se u nás několikrát posouvalo. I přes tuto aplikaci v ČSOB placení pomocí aplikací Apple Pay, Google Pay a Garmin Pay pro své klienty připravují. Jedná se o komplexní projekt vyžadující změnu technologií zpracování plateb, rozsáhlý vývoj a testování, aby vše bylo pro klienty maximálně bezpečné, spolehlivé a pohodlné, popisuje tiskový mluvčí Patrik Madle. Spuštění těchto platebních aplikací by mělo pro klienty ČSOB proběhnout ve druhé polovině letošního roku.

Česká spořitelna zavedla Apple Pay 19. února, ale jen pro platební karty VISA. Karty Mastercard bude možné přidat v polovině března tohoto roku. Mluvčí UniCredit Bank Petr Plocek potvrdil, že pracují na spuštění služby Apple Pay a přesný termín klientům v předstihu oznámí. Raiffeisenbank plánuje spuštění Apple Pay ve druhé vlně, tedy na podzim tohoto roku. Jde o strategické rozhodnutí s ohledem na probíhající projekty, jako např. nedávné spuštění nové mobilní aplikace, kde v brzké době dojde k zavedení dalších atraktivních funkcí, upřesňuje Petra Kopecká, External Communication Manager z Raiffeisenbank

Termíny zavedení Apple Pay
Banka Plánovaný termín zavedení
Banka CREDITAS 2. polovina roku
Česká spořitelna (karty Mastercard) polovina března
ČSOB 2. polovina roku
ČSOB 2. polovina roku
Equa bank do konce roku 
Fio banka 3. čtvrtletí roku
Raiffeisen bank 2. polovina roku – podzim
Sberbank
UniCredit Bank

Klienti na bankách nenechali nit suchou

Ihned v den zavedení Apple Pay, tedy 19. února 2019, se bankám nepatřícím do první vlny začali především na sociální sítě ozývat jejich klienti. Ti se dožadovali termínu, kdy mohou Apple Pay očekávat. Spousta z nich přitom narážela na reklamy bank a především na fakt, že se banky nechovají jako v roce 2019. Správci sociálních sítí tak museli trpělivě odpovídat na dotazy a čelit i faktu, že od nich někteří klienti odejdou. 

tipContentfirmy

Některé příspěvky najdete v naší galerii:

Bankovní instituce tento zájem nepřekvapil, protože věděly, že jsou klienti na placení mobilem natěšení a že Apple Pay má fanoušky, kteří už zavedení u nás čekali. Navíc, jak zdůraznil Kamil Rataj, jde o atraktivní službu. Naše zkušenost je, že s každou podobnou novinkou se zdvihne vlna emocí, ať již pozitivních či negativních, uzavírá Petra Kopecká.