Hlavní navigace

Co se děje s účtenkou po nákupu a jak pomáhá obchodníkům tvořit slevové akce?

Jana Knížková

Účtenka může obchodníkům pomoci jako zdroj informací pro tvorbu slevových akcí. Které údaje jsou pro ně zásadní a jak je analyzují?

Doba čtení: 2 minuty

Účtenka z nákupu. Poslouží jak zákazníkovi, aby si zkontroloval, zda bylo zakoupeného zboží za uvedené ceny, tak ale také obchodníkovi. A v tuto chvíli není řeč o splnění povinnosti evidovat tržby. 

Účtenka je totiž pro obchodníka obrovským zdrojem důležitých informací, který si jejich analýzou pomáhá při tvorbě slevových akcí. Díky získaným datům obchodník rozezná, o jaké produkty a v jakých prodejnách mají zákazníci největší zájem. 

Nahlédnout do zákulisí obchodních praktik nechal generální ředitel Aholdu Jesper Lauridsen sesterský server Vitalia.cz. Více čtěte v článku Interspar to v Česku nezvládl. Ahold ho koupil a prosperuje

Server Vitalia.cz se zajímal zejména o nákup prodejen Interspar a Spar v České republice, které zde nebyly úspěšné. Společnost Ahold, provozující hypermarkety a supermarkety Albert, z nich po odkupu vytvořil ziskové obchody. A to dokonce i v místech, kde už svůj obchod měl. 

Pomohly IT systémy

Stalo se tak, že v jednom městě, v těsné blízkosti, byly najednou obchody Albert dva. Jesper Lauridsen prozradil, že díky investici do IT systémů mohli obchody zachovat. Právě IT systémy jim totiž pomáhají při odhalování nákupních zvyklostí lidí. Skrze nasbíraná data dokáží odhalit, jaké položky a v jakých obchodech zákazníci chtějí. A podle toho vytvořit pro zákazníka nabídku, včetně slev.

Data z účtenky k nezaplacení

Z dat, která lze získat z účtenek, respektive z pokladen, je možné vyčíst, jak rychle se prodává aktuální nabídka a o jaké další produkty mají zákazníci zájem právě ve spojení s položkou, která je zrovna v akci. Čím víc dat takto získáme, tím lepší nabídku můžeme našim zákazníkům nabídnout, prozradil pro server Vitalia.cz generální ředitel Aholdu. 

EBA Tip v článku obecný

Tyto údaje také umožňují lépe určovat různým kategoriím správné cenové hladiny i v porovnáním se zbytkem trhu a umožní jim dobře předvídat kanibalizaci s dalšími produkty v nabídce. Je to i hlavní klíč při tvorbě letákových akcí.

Nový koncept prodejny Ahold na pražském Chodově.