Hlavní navigace

Nové digitální televize si rozdělí až čtvrtinu trhu

20. 4. 2008
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Nové TV stanice, které mají licenci pro nastupující zemské digitální vysílání, by mohly získat až čtvrtinu podílu na televizním trhu měřeno podle sledovanosti diváků. Vyplývá to z vyjádření zástupců televizí i některých odborníků na média, které oslovila ČTK.

Podíl současných celoplošných stanic ČT1, ČT2, Novy a Primy přes celý den za celý loňský rok byl v průměru téměř 90 procent, v hlavním večerním čase pak přes 92 procent. Nástup nových stanic, z nichž Z1, TV Barrandov a Óčko chtějí začít v digitálním vysílání již do několika měsíců, v následujících letech podíly současné čtyřky podle odborníků zcela jistě sníží.

Ambiciózní plán plnoformátové televize TV Barrandov například počítá s tím, že se stane skutečnou konkurencí pro Novu a Primu. Až bude pokrytí území (digitálním signálem) tak velké, jak předpokládá technický plán přechodu, a bude tolik set-top boxů, jak předpokládá Nova, tak se pustíme do boje o dvojku na trhu, uvedl nedávno na kulatém stolu o digitalizaci pořádaném serverem DigiZone.cz programový ředitel TV Barrandov Přemysl Svora.

Asi za dva měsíce by měla začít vysílat nová zpravodajsko-publicistická stanice Z1, která bude konkurencí kanálu České televize ČT24. Co se týče cílové sledovanosti, sledovanost zpravodajských televizí na celém světě se pohybuje v řádech jednoho, dvou tří procent. My si nemyslíme na vyšší, uvedl šéf zpravodajství Z1 Hanuš Hanslík.

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).