Hlavní navigace

Názory k článku Dobrá zpráva pro e-shopy, navrhuje se, aby mohly odmítnout odstoupení do 14 dnů

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2018 15:12

    Surcuf (neregistrovaný)

    No to je super, takže od teď nepůjde vrátit nikde nic - bez právníka a tahanic......, ale patří Vám to, všici nakupujete na e-shopech, tak si to vyžerte......­......:-))))

  • 20. 4. 2018 16:07

    Běžný spotřebitel (neregistrovaný)

    1) Nahraje do karet podvodníkům. příklad
    Novej e-shop zašle šmejdy a pak to odmítne protože jste to "moc použil". Nesouhlasíte? dejte to na posouzení k soudnímu znalci (ztráta času a dalších peněz)
    Jakmile toho prodá dost a nakupí se negativní recenze vyhlásí bankrot a založí nový e-shop (prakticky nepostižitelný subjekt)

    2) Jakýkoliv solidní obchod který to udělá bude zničen v recenzích. - každému komu odmítnout vrácení zboží napíše tu nejhorší recenzi co půjde = snížení celkového obratu (pokud bych to tohle viděl u jakéhokoliv e-shopu nenakoupím tam)

    3) Jestli z toho vznikne běžná praxe začnou se lidé obracet znovu na kamené obchody - Hlavní důvody proč většina lidí nakupuje na internetu:
    a) Pohodlnost b) Velký přehled zboží mezi konkurencí c) Možnost vrátit zboží do 14 dní
    - jakmile nebude zákonem garantováno vrácení tak toho e-shopy plošně zneužijí (klasický okrádání) a bude kartel hlavních hráčů mimo VIP zákazníky pro které to nebude platit.

    Já osobně nakupuji na e-shopu jen a pouze z důvodu možností vrácení zboží. Už několikrát jsem vybral zboží které ve skutečnosti vypadalo jinak nebo nesplňovalo moje očekávání. Jakmile obchodník ví že zboží je problémové tak to hodí na zákazníka a bude mět oporu v zákoně (už teď je to známé z reklamací jaké se dělají podvody).
    Podle mě je to špatná změna zákona.

    Na druhou strany kdyby kamenné obchody nebyly jak křovácí a nabízeli třeba jen dobrovolnou 7 denní lhůtu na vrácení rozhodně bych nakupoval opět v obchodě a né na netu.

    Slušným prodejcům přeju hodně zdaru

  • 20. 4. 2018 19:27

    Hanny (neregistrovaný)

    Zcela se ztotoznuji s vasim nazorem eshopy budou tohoto zakona zneuzivat ve svuj prospech nedavno jsem resila 3/4 roku vraceni penez za zaslany nefunkcni smejd nezaplatili mi ani haliir navic byt to opacne tak spotrebitel plati penale,dokonce mi za vady a poskozeni / takto dodane zbozi eshopem/ chteli vracene penize pokratit stalo me to hodne casu a nervu.Kdyz jim stat pujde na ruku budou si dovplovat jeste vic.

  • 23. 4. 2018 7:02

    Honzas (neregistrovaný)

    V kamenném obchodě je možné, respektive zákon tuto možnost přímo stanoví, nechat si zboží před koupí předvést. Takže o požadované funkcionalitě se lze přesvědčit na místě.

  • 23. 4. 2018 7:14

    Kkt1 (neregistrovaný)

    Predvedeni je jedna vec, zkusenosti z par dnu pouzivani druha vec. Nechate si predvest TV, vypada hezky, hraje hezky, vyborny zvuk. Pak ji koupite, prijdete domu, zapojite k ni svuj bluray prehravac a zjistite, ze vase nova TV prehrava obraz v HD rozliseni a ne ve fullHd, protozenejaky korejsky soudruh pouzil levnejsi obvod v dane serii. Nebo zjistite, ze sice podporuje krypto karty, ale ta vase zrovna nefunguje v kombinaci s touhle televizi. Tech duvodu muze byt zilion, u predvedeni nemate sanci zjistit vse.

  • 30. 4. 2018 23:20

    vašek (neregistrovaný)

    Měl jsem taky prosperující eshop po mnoho let, dobré ceny, marže 1%, ale stačí pak jedno procento zákazníků - podvodníků využívajících 14-denní vracecí lhůty - na zlikvidování a zavření eshopu. Konkrétně například těsně před Vánoci dělají někteří nezodpovědní lidé to, že si stejné zboží objednají u třeba 4 eshopů současně a jen od jednoho to převezmou a zbylé tři eshopy mají škody s dopravou, sankcemi s vracením zboží distributorovi,... takže na jednom odeslaném výrobku neodebraném zákazníkem je pak škoda pro eshop v tisících korun a ještě z toho mají tito lidé srandu, že Vám způsobili s objednávkou škodu. Jiní zákazníci objednávají zboží po mnoha kusech s jasným úmyslem ho nepřevzít a jen poškodit eshop,..takové zboží se pak vrací třeba až po dvou měsících jako nedoručitelné, když je cena už o 1/3 nižší. Jindy si zákazníci/děti objednají zboží a pak, když to nepřevezmou, tak řeknou, že nemají peníze, nebo rodiče řeknou, že jejich děti zlobily a tak že proto objednané zboží pro děti nepřevzali. Majitel eshopu toto zboží pak musí vracet a platit za něj stornopoplatky distributorovi, dopravu k zákazníkovi a zpět a dopravu od distributora do eshopu a zpět. Mnoho lidí jede například na zahraniční dovolenou a chce si ji nafotit foťákem luxusním, tak si objedná v eshopu foťák a po desetidenní dovolené zase foťák neseriózně vrátí eshopu bez udání důvodu, pořídí tisíce fotek a vše platí eshop, navíc fotoaparát už je rozbalený a nelze ho pak prodat za cenu nerozbaleného nebo vrátit distributorovi.

  • 1. 5. 2018 17:45

    Lahy (neregistrovaný)

    to s tím využíváním elektroniky na dovolenou a pak vrátit je běžná praxe v celém světě už několik let, nejen v eshopech ale i v kamených prodejnách, kde vrácení umožnují, bohužel.. někdy ale bohudík..

  • 20. 4. 2018 19:10

    Ramesse II. (neregistrovaný)

    Na jedné straně toto právo je potřebné, protože na obrázku věci prostě vypadají jinak než ve skutečnosti - o velikostech oblečení či bot ani nemluvím. I když sám reklamuji zboží nebo odstupuji od smlouvy zcela výjimečně a vrátil jsem ho jen jednou (špatná velikost bot, ale to popletl ten kdo to balil a nikdo to nerozporoval), tak jsem to i já už využil.

    Na druhé straně se to zneužívá, to všichni víme. "Zákazník" věc 13 dnů využívá a poslední den to vrátí a tak kolem dokola.

    Osobně si myslím, že Brusel se zase montuje do věcí, do kterých je mu putna. Solidní e-shop samozřejmě nebude dělat obstrukce, protože konkurence je velká. A nejasnost v našem občanském zákoníku je náš problém, který si musíme opravit sami, nakonec ho protlačil parlamentem nevzdělaný debílek s plzeňskými právy a inteligentní člověk opravu napíše za 5 minut, na to nepotřebujeme desítky tisíc darmožroutů v Bruselu.

  • 21. 4. 2018 8:42

    Eshop (neregistrovaný)

    Ten zákon je odzákladu nesmysl.
    Vemte si eshop s originálním zbožím pro škodovky.
    Zákazník negramot si zakoupí originální díl,který už ani originallnější být nemůže.

    Tak z jakého duvodu má nárok na vrácení zboží když kvalita je zaručena? Stejný produkt jako byl namontován v autě od výroby.A eště aby za něj chudák podnikatel platil dopravu?? Toto bych pochopil u druhovýroby,ale u originálních dílů to je zákon který vysloveně šikanuje podnikatele.

    Pak si vemte situaci kdy něakej křovák bez potřebného diagnostického vybavení řeší u své octavie např situaci kdy se chod motoru v určitých situacích dostane nouzového režimu.
    Tak to bude řešit vyřazovací metodou přez eshop

    1. objedná turbo,eshop toto turbo třeba ani nedrží skladem je to nizkoobrátková položka v nákupu za dejme tomu 15.000 a marže 10% v konkurenčnim boji zaplatí alespon den zamestnance.Ale nevyplatí se držet všechny turba atp skladem.

    2. Křovák v hospodě na růžku od Pepy z Vepřína dostal tip že to bude čerpadlo.
    Objednáme teda čerpadlo.
    Ano,čerpadlo byla příčina celeho proplému,ale šponama už zasral celou soustavu a tak vstřiky stále hážou motor do nouze.(eshop si zaplatí poštovné,aby pak obdržel čerpadlo plné špon)

    3. Situace 2. Vbledě modrém pouze se vstřikama za 20 30 nebo 40tis

    A ted aby eshop vše na své náklady nechal otestovat.nechce přece přijít o dalšího spolehlivého zákazníka tím že mu prodá sice nové,pouze odzkoušené zboží s kterým dělal něakej křovák kdovíco. Testovací Stolice na vstřiky a čerpadla bude náklad v hodnotě nového luxusního bmw.
    Otestování jednoho vstřiku 1000-1500kč + doprava a čas
    Tedy více než byla marže. A vstřiky rozbalené z originálního obalu už nemuže nabízet za fullprice.

    To že křovák pošle vstřiky-čerpadlo zanesené šponama,samozřejmě to vylučuje když to jenom odzkoušel. Nedostane své peníze zpět tak eshop udá a vymyslí si kdovíco..

  • 21. 4. 2018 11:50

    zeto (neregistrovaný)

    No a pak to bude fungovat přesně opačně - někdo to ani nevyzkouší a křovák z eshopu, který chce vydělat za každou cenu, mu vrácení neuzná. A přesně k tomu to směřuje, protože kdo to bude posuzovat? Majitel nebo pracovník eshopu? A proč by to měli uznávat? Kvůli pověsti? Zdůvodnit se dá všechno.

  • 21. 4. 2018 12:28

    Eshop (neregistrovaný)

    Patrně jsi to vubec nepochopil!
    Proč by kdokoliv měl mít nárok a to eště na náklady provozovatele eshopu vracet díl.který je prostě v originallní kvalitě? Neřeší se zde velikost,ani kvalita odstín atp.
    Prostě kupuješ tu samou kvalitu podle čísla dílu od stejného výrobce tak jak bylo v autě od výroby.

    Nelze prostě vytvořit neakej zákon a paušálně ho uplatnit pro všechny. Toto je jen paskvil,kdy se nad tím nokdo nezamyslel nebo se mu nechtělo,příp za tím je něco jiného(vytlačit ty drobné podnikatele z trhu atp)zrovna tak jako s přepisama aut na dopravnim inspektorátu,kdy normallní člověk nebyl schopen koupit auto mimo pracovní dny od soukromníka.

    To ale uředník neřeší,ten na uřady nemusí...

  • 22. 4. 2018 9:32

    Jdu jenom kolem (neregistrovaný)

    No tak jste měl ale tomu kutilovi strhnout peníze za to, že už to prostě použil ve vámi vynaložených nákladech uvedení zařízení do prodejního stavu. To jste mohl normálně udělat.

  • 23. 4. 2018 7:19

    Kkt1 (neregistrovaný)

    Pokud se nepletu, pokud jde o specificke zbozi treba na zakazku, nemusite tech 14 dnu ani poskytovat. Dalsi vec - pokud je vracene zbozi poskozene, nebo vyrazne pouzite, muzete vratit jenom cast penez nebo klidne i zadne.

  • 21. 4. 2018 11:39

    Emanuela (neregistrovaný)

    Dobrý den, je to sice pro e-shopy pozitivní ale myslím si, že toho budou dosti zneužívat, to co je v zákoně dnes o odstoupení do 14dní se někdy těžce vymáhá, vím o tom své, pracovala jsem kdysi u jedné spotřebitelské organizace a bylo okolo toho dosti práce, protože e-shopy nechtěly toto provádět, neříkám, že všechny, jsou i velmi kvalitní ale měla by to EU zvážit, vím, že můj je jeden hlas na něm tolik nezáleží ale píši jen svůj názor, přeji hezký den.Emanuela

  • 22. 4. 2018 6:33

    eva (neregistrovaný)

    Nevím co na kdo vidí pozitivního,já osobně tímto způsobem přestanu nakupovat,

  • 22. 4. 2018 10:38

    Motýl Emanuel (neregistrovaný)

    Já si nekupuji nic co nechci, ovšem zrovna za 14 ti denní lhůtu jsem rád.

    Nezneužívám jí, ale:

    1) Chci za své peníze nový a bezzávadový výrobek
    2) Reklamace plno vad neuznají, nutí vás si koupit klidně poškrábaný přístroj, nebo LCD s vadnými pixely.

    Takže vždy, když jsem něco ve 14 dnech vracel, bylo to proto že je to rychlejší a lepší řešení, jak reklamace a bylo to z důvodu nekvality výrobku. Pokud takhle možnost nebude, tak se budu zrovna třeba u LCD muset zařídit jinak, protože i drahé LCD od Dell jsem musel 3x vracet, než měli v pořádku podsvícení a žádné vadné pixely.

    Nemám pocit, že bych zneužíval eshop, ale prostě chci za své peníze 100% výrobek. A bohužel, tenhle návrh zákona povede k tomu, že spousta lidí bude muset používat zmetky, protože reklamací ta daná chyba neprojde.

  • 23. 4. 2018 7:29

    - (neregistrovaný)

    Podmínky neuznání vrácení jsou příliš vágní, a pochybuji, že bude požadovat pořádné prokázání nadbytečného užívání (ono to snad pořádně ani nejde). Pokud nebude u každého zboží jednoznačně definováno běžné užívání nebo nezbytné užívání k odzkoušení, což nikdy nebude, přidá návrh jen další nejistotu pro zákazníka a další možnost, jak ho oškubat.. Nejsem zcela proti rozumnému omezení, používat zboží, čtrnáctého dne vrátit a pak opakovat, je podraz. Chtělo by to ale pojistku proti zneužívání ze strany obchodů. Některé obchody už teď mají pravidlo "první pokus o reklamaci automaticky neuznat" a nová výjimka jim jen přidá další zbraň do arsenálu na ojebání zákazníka.

  • 1. 5. 2018 10:51

    vašek (neregistrovaný)

    Odstupování od smlouvy bez udání důvodů stojí eshop vždy peníze na dopravných, spoustu časových ztrát administrativních neproduktivních a obvykle i sankce od distributorů zboží v desítkách procent z ceny zboží (obvykle 20-30%, pokud vůbec zboží distributor zpět převezme a nezůstane tak třeba fotoaparát neprodejný luxusní za 20 000 na skladě v eshopu jen pro ztrátu a výprodej hluboko pod nákupní cenou po vrácení bez udání důvodů). Majitel eshopu nemá vůbec práva jako koncový kupující a nemůže ze zákona vracet zboží bez udání důvodů ani s uvedením důvodů a bez sankce distributorovi zboží a distributor zpět obvykle zakoupené zboží rozbalené/neroz­balené nepřebírá. Desetitisíce cenově orientovaných eshopů nejlevnějších s maržemi kolem 1% kvůli tomu vracení zboží a také kvůli potřebě vyhledávačů zboží napakovat se maximálně na eshopech na každém neprodejním kliknutí myší rádoby potencionálního zákazníka nic nekupujícího (například klidně i 15 Kč za každé 1 kliknutí myší hledajícím čtenářem platí eshop, ikdyž v reálu nakupuje třeba jen každý 300-stý klikajicí člověk hledající přes vyhledávač zboží, tak eshop platí za všechny i nenákupní prokliky, bez ohledu na to, zda-li je klikajícím skutečný člověk nebo robot či nic nenakupující student živící se klikáním na zboží a placený ze strany vyhledávačů) zmizely z trhu a musely zavřít po zavedení této výsady pro kupující. Vracení zboží bez udání důvodů a související dopravy a náklady/ztráty zbytečné za vrácené zboží si musí eshopy, pokud chtějí existovat a přežít, započítávat vždy předem do ceny každého dodávaného zboží, takže pak zbytečně narůstají internetové ceny o desítky procent i velmi vysoko nad ceny kamenných obchodů. V jednom eshopu velkém, kde nakupuji často, jsem jednou nepořídil rychle co jsem potřeboval a tak jsem z nouze šel do místního kamenného obchodu (který má marže kolem 50-100%) a zjistil jsem, že stejnou věc tam mají v různých variantách bez čekání za dokonce 4x nižší cenu skladem bez čekání a ještě nemusím v místním kamenném obchodě platit dopravné.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).