Hlavní navigace

Názory k článku Dobrá zpráva pro e-shopy, navrhuje se, aby mohly odmítnout odstoupení do 14 dnů

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 4. 2018 15:12

    Surcuf (neregistrovaný) ---.ipv6.broadband.iol.cz

    No to je super, takže od teď nepůjde vrátit nikde nic - bez právníka a tahanic......, ale patří Vám to, všici nakupujete na e-shopech, tak si to vyžerte......­......:-))))

  • 20. 4. 2018 16:07

    Běžný spotřebitel (neregistrovaný) 81.0.198.---

    1) Nahraje do karet podvodníkům. příklad
    Novej e-shop zašle šmejdy a pak to odmítne protože jste to "moc použil". Nesouhlasíte? dejte to na posouzení k soudnímu znalci (ztráta času a dalších peněz)
    Jakmile toho prodá dost a nakupí se negativní recenze vyhlásí bankrot a založí nový e-shop (prakticky nepostižitelný subjekt)

    2) Jakýkoliv solidní obchod který to udělá bude zničen v recenzích. - každému komu odmítnout vrácení zboží napíše tu nejhorší recenzi co půjde = snížení celkového obratu (pokud bych to tohle viděl u jakéhokoliv e-shopu nenakoupím tam)

    3) Jestli z toho vznikne běžná praxe začnou se lidé obracet znovu na kamené obchody - Hlavní důvody proč většina lidí nakupuje na internetu:
    a) Pohodlnost b) Velký přehled zboží mezi konkurencí c) Možnost vrátit zboží do 14 dní
    - jakmile nebude zákonem garantováno vrácení tak toho e-shopy plošně zneužijí (klasický okrádání) a bude kartel hlavních hráčů mimo VIP zákazníky pro které to nebude platit.

    Já osobně nakupuji na e-shopu jen a pouze z důvodu možností vrácení zboží. Už několikrát jsem vybral zboží které ve skutečnosti vypadalo jinak nebo nesplňovalo moje očekávání. Jakmile obchodník ví že zboží je problémové tak to hodí na zákazníka a bude mět oporu v zákoně (už teď je to známé z reklamací jaké se dělají podvody).
    Podle mě je to špatná změna zákona.

    Na druhou strany kdyby kamenné obchody nebyly jak křovácí a nabízeli třeba jen dobrovolnou 7 denní lhůtu na vrácení rozhodně bych nakupoval opět v obchodě a né na netu.

    Slušným prodejcům přeju hodně zdaru

  • 20. 4. 2018 19:27

    Hanny (neregistrovaný) ---.eurotel.cz

    Zcela se ztotoznuji s vasim nazorem eshopy budou tohoto zakona zneuzivat ve svuj prospech nedavno jsem resila 3/4 roku vraceni penez za zaslany nefunkcni smejd nezaplatili mi ani haliir navic byt to opacne tak spotrebitel plati penale,dokonce mi za vady a poskozeni / takto dodane zbozi eshopem/ chteli vracene penize pokratit stalo me to hodne casu a nervu.Kdyz jim stat pujde na ruku budou si dovplovat jeste vic.

  • 23. 4. 2018 7:02

    Honzas (neregistrovaný) 77.111.245.---

    V kamenném obchodě je možné, respektive zákon tuto možnost přímo stanoví, nechat si zboží před koupí předvést. Takže o požadované funkcionalitě se lze přesvědčit na místě.

  • 23. 4. 2018 7:14

    Kkt1 (neregistrovaný) 80.84.114.---

    Predvedeni je jedna vec, zkusenosti z par dnu pouzivani druha vec. Nechate si predvest TV, vypada hezky, hraje hezky, vyborny zvuk. Pak ji koupite, prijdete domu, zapojite k ni svuj bluray prehravac a zjistite, ze vase nova TV prehrava obraz v HD rozliseni a ne ve fullHd, protozenejaky korejsky soudruh pouzil levnejsi obvod v dane serii. Nebo zjistite, ze sice podporuje krypto karty, ale ta vase zrovna nefunguje v kombinaci s touhle televizi. Tech duvodu muze byt zilion, u predvedeni nemate sanci zjistit vse.

  • 30. 4. 2018 23:20

    vašek (neregistrovaný) 212.4.144.---

    Měl jsem taky prosperující eshop po mnoho let, dobré ceny, marže 1%, ale stačí pak jedno procento zákazníků - podvodníků využívajících 14-denní vracecí lhůty - na zlikvidování a zavření eshopu. Konkrétně například těsně před Vánoci dělají někteří nezodpovědní lidé to, že si stejné zboží objednají u třeba 4 eshopů současně a jen od jednoho to převezmou a zbylé tři eshopy mají škody s dopravou, sankcemi s vracením zboží distributorovi,... takže na jednom odeslaném výrobku neodebraném zákazníkem je pak škoda pro eshop v tisících korun a ještě z toho mají tito lidé srandu, že Vám způsobili s objednávkou škodu. Jiní zákazníci objednávají zboží po mnoha kusech s jasným úmyslem ho nepřevzít a jen poškodit eshop,..takové zboží se pak vrací třeba až po dvou měsících jako nedoručitelné, když je cena už o 1/3 nižší. Jindy si zákazníci/děti objednají zboží a pak, když to nepřevezmou, tak řeknou, že nemají peníze, nebo rodiče řeknou, že jejich děti zlobily a tak že proto objednané zboží pro děti nepřevzali. Majitel eshopu toto zboží pak musí vracet a platit za něj stornopoplatky distributorovi, dopravu k zákazníkovi a zpět a dopravu od distributora do eshopu a zpět. Mnoho lidí jede například na zahraniční dovolenou a chce si ji nafotit foťákem luxusním, tak si objedná v eshopu foťák a po desetidenní dovolené zase foťák neseriózně vrátí eshopu bez udání důvodu, pořídí tisíce fotek a vše platí eshop, navíc fotoaparát už je rozbalený a nelze ho pak prodat za cenu nerozbaleného nebo vrátit distributorovi.

  • 1. 5. 2018 17:45

    Lahy (neregistrovaný) 2a02:830a:903f:----:----:----:----:----

    to s tím využíváním elektroniky na dovolenou a pak vrátit je běžná praxe v celém světě už několik let, nejen v eshopech ale i v kamených prodejnách, kde vrácení umožnují, bohužel.. někdy ale bohudík..

  • 20. 4. 2018 19:10

    Ramesse II. (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Na jedné straně toto právo je potřebné, protože na obrázku věci prostě vypadají jinak než ve skutečnosti - o velikostech oblečení či bot ani nemluvím. I když sám reklamuji zboží nebo odstupuji od smlouvy zcela výjimečně a vrátil jsem ho jen jednou (špatná velikost bot, ale to popletl ten kdo to balil a nikdo to nerozporoval), tak jsem to i já už využil.

    Na druhé straně se to zneužívá, to všichni víme. "Zákazník" věc 13 dnů využívá a poslední den to vrátí a tak kolem dokola.

    Osobně si myslím, že Brusel se zase montuje do věcí, do kterých je mu putna. Solidní e-shop samozřejmě nebude dělat obstrukce, protože konkurence je velká. A nejasnost v našem občanském zákoníku je náš problém, který si musíme opravit sami, nakonec ho protlačil parlamentem nevzdělaný debílek s plzeňskými právy a inteligentní člověk opravu napíše za 5 minut, na to nepotřebujeme desítky tisíc darmožroutů v Bruselu.

  • 21. 4. 2018 8:42

    Eshop (neregistrovaný) ---.bhlnet.cz

    Ten zákon je odzákladu nesmysl.
    Vemte si eshop s originálním zbožím pro škodovky.
    Zákazník negramot si zakoupí originální díl,který už ani originallnější být nemůže.

    Tak z jakého duvodu má nárok na vrácení zboží když kvalita je zaručena? Stejný produkt jako byl namontován v autě od výroby.A eště aby za něj chudák podnikatel platil dopravu?? Toto bych pochopil u druhovýroby,ale u originálních dílů to je zákon který vysloveně šikanuje podnikatele.

    Pak si vemte situaci kdy něakej křovák bez potřebného diagnostického vybavení řeší u své octavie např situaci kdy se chod motoru v určitých situacích dostane nouzového režimu.
    Tak to bude řešit vyřazovací metodou přez eshop

    1. objedná turbo,eshop toto turbo třeba ani nedrží skladem je to nizkoobrátková položka v nákupu za dejme tomu 15.000 a marže 10% v konkurenčnim boji zaplatí alespon den zamestnance.Ale nevyplatí se držet všechny turba atp skladem.

    2. Křovák v hospodě na růžku od Pepy z Vepřína dostal tip že to bude čerpadlo.
    Objednáme teda čerpadlo.
    Ano,čerpadlo byla příčina celeho proplému,ale šponama už zasral celou soustavu a tak vstřiky stále hážou motor do nouze.(eshop si zaplatí poštovné,aby pak obdržel čerpadlo plné špon)

    3. Situace 2. Vbledě modrém pouze se vstřikama za 20 30 nebo 40tis

    A ted aby eshop vše na své náklady nechal otestovat.nechce přece přijít o dalšího spolehlivého zákazníka tím že mu prodá sice nové,pouze odzkoušené zboží s kterým dělal něakej křovák kdovíco. Testovací Stolice na vstřiky a čerpadla bude náklad v hodnotě nového luxusního bmw.
    Otestování jednoho vstřiku 1000-1500kč + doprava a čas
    Tedy více než byla marže. A vstřiky rozbalené z originálního obalu už nemuže nabízet za fullprice.

    To že křovák pošle vstřiky-čerpadlo zanesené šponama,samozřejmě to vylučuje když to jenom odzkoušel. Nedostane své peníze zpět tak eshop udá a vymyslí si kdovíco..

  • 21. 4. 2018 11:50

    zeto (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    No a pak to bude fungovat přesně opačně - někdo to ani nevyzkouší a křovák z eshopu, který chce vydělat za každou cenu, mu vrácení neuzná. A přesně k tomu to směřuje, protože kdo to bude posuzovat? Majitel nebo pracovník eshopu? A proč by to měli uznávat? Kvůli pověsti? Zdůvodnit se dá všechno.

  • 21. 4. 2018 12:28

    Eshop (neregistrovaný) 83.136.202.---

    Patrně jsi to vubec nepochopil!
    Proč by kdokoliv měl mít nárok a to eště na náklady provozovatele eshopu vracet díl.který je prostě v originallní kvalitě? Neřeší se zde velikost,ani kvalita odstín atp.
    Prostě kupuješ tu samou kvalitu podle čísla dílu od stejného výrobce tak jak bylo v autě od výroby.

    Nelze prostě vytvořit neakej zákon a paušálně ho uplatnit pro všechny. Toto je jen paskvil,kdy se nad tím nokdo nezamyslel nebo se mu nechtělo,příp za tím je něco jiného(vytlačit ty drobné podnikatele z trhu atp)zrovna tak jako s přepisama aut na dopravnim inspektorátu,kdy normallní člověk nebyl schopen koupit auto mimo pracovní dny od soukromníka.

    To ale uředník neřeší,ten na uřady nemusí...

  • 22. 4. 2018 9:32

    Jdu jenom kolem (neregistrovaný) 194.61.48.---

    No tak jste měl ale tomu kutilovi strhnout peníze za to, že už to prostě použil ve vámi vynaložených nákladech uvedení zařízení do prodejního stavu. To jste mohl normálně udělat.

  • 23. 4. 2018 7:19

    Kkt1 (neregistrovaný) 80.84.114.---

    Pokud se nepletu, pokud jde o specificke zbozi treba na zakazku, nemusite tech 14 dnu ani poskytovat. Dalsi vec - pokud je vracene zbozi poskozene, nebo vyrazne pouzite, muzete vratit jenom cast penez nebo klidne i zadne.

  • 21. 4. 2018 11:39

    Emanuela (neregistrovaný) ---.cust.vodafone.cz

    Dobrý den, je to sice pro e-shopy pozitivní ale myslím si, že toho budou dosti zneužívat, to co je v zákoně dnes o odstoupení do 14dní se někdy těžce vymáhá, vím o tom své, pracovala jsem kdysi u jedné spotřebitelské organizace a bylo okolo toho dosti práce, protože e-shopy nechtěly toto provádět, neříkám, že všechny, jsou i velmi kvalitní ale měla by to EU zvážit, vím, že můj je jeden hlas na něm tolik nezáleží ale píši jen svůj názor, přeji hezký den.Emanuela

  • 22. 4. 2018 6:33

    eva (neregistrovaný) 37.221.249.---

    Nevím co na kdo vidí pozitivního,já osobně tímto způsobem přestanu nakupovat,

  • 22. 4. 2018 10:38

    Motýl Emanuel (neregistrovaný) ---.net.upcbroadband.cz

    Já si nekupuji nic co nechci, ovšem zrovna za 14 ti denní lhůtu jsem rád.

    Nezneužívám jí, ale:

    1) Chci za své peníze nový a bezzávadový výrobek
    2) Reklamace plno vad neuznají, nutí vás si koupit klidně poškrábaný přístroj, nebo LCD s vadnými pixely.

    Takže vždy, když jsem něco ve 14 dnech vracel, bylo to proto že je to rychlejší a lepší řešení, jak reklamace a bylo to z důvodu nekvality výrobku. Pokud takhle možnost nebude, tak se budu zrovna třeba u LCD muset zařídit jinak, protože i drahé LCD od Dell jsem musel 3x vracet, než měli v pořádku podsvícení a žádné vadné pixely.

    Nemám pocit, že bych zneužíval eshop, ale prostě chci za své peníze 100% výrobek. A bohužel, tenhle návrh zákona povede k tomu, že spousta lidí bude muset používat zmetky, protože reklamací ta daná chyba neprojde.

  • 23. 4. 2018 7:29

    - (neregistrovaný) ---.bcl.cz

    Podmínky neuznání vrácení jsou příliš vágní, a pochybuji, že bude požadovat pořádné prokázání nadbytečného užívání (ono to snad pořádně ani nejde). Pokud nebude u každého zboží jednoznačně definováno běžné užívání nebo nezbytné užívání k odzkoušení, což nikdy nebude, přidá návrh jen další nejistotu pro zákazníka a další možnost, jak ho oškubat.. Nejsem zcela proti rozumnému omezení, používat zboží, čtrnáctého dne vrátit a pak opakovat, je podraz. Chtělo by to ale pojistku proti zneužívání ze strany obchodů. Některé obchody už teď mají pravidlo "první pokus o reklamaci automaticky neuznat" a nová výjimka jim jen přidá další zbraň do arsenálu na ojebání zákazníka.

  • 1. 5. 2018 10:51

    vašek (neregistrovaný) 212.4.144.---

    Odstupování od smlouvy bez udání důvodů stojí eshop vždy peníze na dopravných, spoustu časových ztrát administrativních neproduktivních a obvykle i sankce od distributorů zboží v desítkách procent z ceny zboží (obvykle 20-30%, pokud vůbec zboží distributor zpět převezme a nezůstane tak třeba fotoaparát neprodejný luxusní za 20 000 na skladě v eshopu jen pro ztrátu a výprodej hluboko pod nákupní cenou po vrácení bez udání důvodů). Majitel eshopu nemá vůbec práva jako koncový kupující a nemůže ze zákona vracet zboží bez udání důvodů ani s uvedením důvodů a bez sankce distributorovi zboží a distributor zpět obvykle zakoupené zboží rozbalené/neroz­balené nepřebírá. Desetitisíce cenově orientovaných eshopů nejlevnějších s maržemi kolem 1% kvůli tomu vracení zboží a také kvůli potřebě vyhledávačů zboží napakovat se maximálně na eshopech na každém neprodejním kliknutí myší rádoby potencionálního zákazníka nic nekupujícího (například klidně i 15 Kč za každé 1 kliknutí myší hledajícím čtenářem platí eshop, ikdyž v reálu nakupuje třeba jen každý 300-stý klikajicí člověk hledající přes vyhledávač zboží, tak eshop platí za všechny i nenákupní prokliky, bez ohledu na to, zda-li je klikajícím skutečný člověk nebo robot či nic nenakupující student živící se klikáním na zboží a placený ze strany vyhledávačů) zmizely z trhu a musely zavřít po zavedení této výsady pro kupující. Vracení zboží bez udání důvodů a související dopravy a náklady/ztráty zbytečné za vrácené zboží si musí eshopy, pokud chtějí existovat a přežít, započítávat vždy předem do ceny každého dodávaného zboží, takže pak zbytečně narůstají internetové ceny o desítky procent i velmi vysoko nad ceny kamenných obchodů. V jednom eshopu velkém, kde nakupuji často, jsem jednou nepořídil rychle co jsem potřeboval a tak jsem z nouze šel do místního kamenného obchodu (který má marže kolem 50-100%) a zjistil jsem, že stejnou věc tam mají v různých variantách bez čekání za dokonce 4x nižší cenu skladem bez čekání a ještě nemusím v místním kamenném obchodě platit dopravné.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).