Soutěže na Facebooku jako nástroj, který udrží fanoušky vaší firmy, mohou fungovat. Držte se však doporučených rad, aby se neminuly účinkem.
Soutěže na Facebooku jako nástroj, který udrží fanoušky vaší firmy, mohou fungovat. Držte se však doporučených rad, aby se neminuly účinkem.
Proč dělat soutěže? Že to dělají všichni? No a co. Lidé je milují. Určitě to bude lepší než příspěvek s textem: Rychlovarná konvice E450 má 3 teplotní stupně a je v barvách červená, zelená a modrá.
Tohle bude lajkovat jen marketingový tým a syn sekretářky ředitele.
Čtěte také: 7 tipů pro firemní facebook. Naučte se efektivněji používat sociální sítě
Většina lidí je fanouškem vaší společnosti na Facebooku právě kvůli slevám, akcím a soutěžím. Jasně, sem tam se s vámi zasmějí u koťátek, ale co je doma, to se počítá, pánové… a není nic lepšího než dostat něco zdarma. Je to prostě skvělý způsob, jak oživit komunikaci s vašimi fanoušky.
Představte produkt, pošlete je pro správnou odpověď na web, zeptejte se jich na jejich názor a příběh. Hlavně je nechte přemýšlet. Není nic nudnějšího než 436 odpovědí v komentářích typu „Správně je za (a“.
Čtěte také: Facebook nebo Twitter? Čtěte přestřelku názorů social marketérů
V srpnu v roce 2013 Facebook povolil stránkám pořádání soutěží v příspěvcích. Firmy můžou zdarma vytvořit soutěž na své stránce a vybízet uživatele k interakcím. Na základě interakcí a vlastního mechanismu výběru pak určit vítěze. Stále je však zakázáno některé typy interakcí vyžadovat.
Interakce, které můžete využít při soutěži:
Co je Facebookem zakázáno:
Ale…
Pracovníci Facebooku by asi mimo kontrol soutěží nestihli nic jiného. A žádné tlačítko pro nahlášení pro porušení pravidel příspěvek neobsahuje. Kde není žalobce, není soudce. Ale to už je na každém z vás. Až vám Facebook smaže stránku, nechoďte brečet na mé rameno.
Začněte něčím výstižným stejně jako u předmětu emailu – „Vyhrajte předvánoční úklid celého domu!“ a pokračujte jasným návodem, jak se můžou zařadit do soutěže – „Co nesnášíte na uklízení nejvíce? Napište nám to do komentářů a jste v soutěži…“ Porozumět tomu musí i prvňáček.
Příspěvky, které mají obrázek, získávají až o 53 % víc interakcí než textové příspěvky bez fotografie. Pokud je na fotce obličej usměvavé dívky odhalující poprsí, vaše šance na úspěch stoupají ještě více. Ale pozor, abyste se sami nezařadili do soutěže Sexistické prasátečko. Fotka nesmí obsahovat více než 20 % textu, jinak vám k příspěvku nepůjde vytvořit reklama.
Mohlo by vás zaujmout: Sedm tipů, jak získat fanoušky pro stránku na Facebooku
Většina soutěžících uvidí příspěvek v průběhu prvních hodin od zahájení soutěže, není tedy potřeba soutěž dělat na měsíc či více. To už je příspěvek v propadlišti dějin. Pokud k příspěvku vytvoříte reklamu, pak může samozřejmě trvat i několik dní a interakce budou přibývat stále.
Soutěží o nový iPhone je plný Facebook. Pokud chcete, aby lidé nesoutěžili jen kvůli iPhonu, zvolte jako hlavní cenu váš produkt nebo služby. Na jablíčka zapomeňte.
Já vím – nuda. Avšak bez nich vám můžou fanoušci znepříjemnit den tunou otázek a po vyhlášení vám zatrollovat celou stránku, protože právě oni nevyhráli. Méně je však více.
Nezapomeňte na:
Žádné výpisy všeobecných podmínek. Prudit může akorát Medvídek Pů (markěťáci chápou). ČOIka vážně monitoring sociálních sítí nedělá. Soutěží jsem již na FB pořádal desítky pro x klientů a nikdy nebyl žádný problém.
Víc lidí, víc muziky. Pokud máte třeba 10 000 fanoušků, váš příspěvek uvidí třeba jen 2000 z nich. Když už dáváte, dávejte všem. Promujte příspěvek na své fanoušky, emailové kontakty, návštěvníky webu. To už je na vás. Reklamu na Facebooku vás naučím na školení.
Ne, nemyslím Rusy nebo Vietnamce. Mají hodně času, málo peněz a jsou velmi hravé. Jsou to převážně matky na mateřské dovolené. Často mívají třeba 20 nepravých účtů, s kterými soutěží, kde se jen dá. A mají i spoustu kamarádek, které sdílí stejné nadšení pro adrenalin a hlavně cokoliv, co je zdarma.
Vyhněte se tedy soutěžím, kde vyhrává komentář nebo fotografie s největším počtem lajků. Vyhrají to mafiánky a věrní fanoušci vás sežerou zaživa. A to fakt nechcete.
Zajímají vás další příklady využití Facebook marketingu pro vaši společnost? Navštivte mé školení
David je zakladatelem portálu Modrákrev.cz, kde učí markeťáky a podnikatele využít naplno Facebook nástrojů k maximalizaci zisku společnosti.
Internet Info Podnikatel.cz (www.podnikatel.cz)
Největší server pro podnikatele v ČR. ISSN 1802-8012
Copyright © 2007 – 2019 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena.