Hlavní navigace
Už zbývá jen pro podání daňového přiznání. Vyřešte je s našimi chytrými formuláři a tipy na slevy.

E-shopaři by měli zbystřit, Amazon dostává českou verzi pro zákazníky

Autor: Karel Choc, Internet Info, podle licence: Rights Managed
Daniel Morávek

Tuzemským e-shopařům přibyl silný konkurent, ale rovněž se jim rozšířily možné prodejní kanály, které mohou využít. Amazon totiž získal českou verzi.

Čeští zákazníci získali přístup k postupně do češtiny překládané verzi německého Amazon.de. Funguje už i dříve registrovaná doména Amazon.cz, která odkazuje přímo na lokalizovanou verzi německého serveru. Na český jazyk si zákazníci mohou přepnout také manuálně. „Nutno dodat, že Amazon českou verzi zpřístupňuje postupně, někteří uživatelé tak volbu českého jazyka zatím ještě nemusí na webu Amazonu vidět,“ doplnil server Lupa.cz.

Zamává Amazon s českým vánočním trhem?

Samostatná česká verze Amazonu sice nevznikla, tuzemští zákazníci ale mají ode dneška přístup k německé verzi Amazon.de, jejíž část byla lokalizována do českého jazyka. Právě na ni vede i doména Amazon.cz. Na češtinu lze ovšem přepnout také manuálně. Jak doplnil server Lupa.cz, Amazon zvolil lokalizovaný přístup k německému obchodu z více důvodů.

V prvé řadě je to nabídka zboží. Firma prostě jen přeložila informace o milionech produktů, které jsou už nyní Čechům na německém webu k dispozici. Druhým velkým důvodem přístupu přes Amazon.de je fakt, že už na něm prodává řada českých obchodníků.

Ti měli možnost prodávat na Amazonu už v létě. Jejich přesný počet společnost neuvádí. Říká nicméně, že má celkem 3200 českých firem využívajících Amazon a také cloud Amazon Web Services (AWS). Prodej na marketplaces typu Amazon, eBay, Alibaba nebo na jejich českých variantách neustále narůstá. Klasické internetové obchody budou muset počítat s tím, že už za 3 roky dosáhnou marketplaces 39% podílu na celkovém online retailu.

Čtěte více: Amazon Marketplace už je dostupný i pro Čechy. Zkuste prodej napříč Evropou