Hlavní navigace

E-shopy nezaspěte, nákup z mobilu je pro zákazníky běžná praxe

Jana Langerová

Podle výzkumu Asociace pro elektronickou komerci se český internetový zákazník mění a nakupování prostřednictvím chytrých telefonů je stále populárnější.

Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Zatímco v roce 2015 mělo zkušenost s objednávkou zboží přes mobilní zařízení jen 28 % uživatelů internetu, loni se jednalo o více než polovinu nakupujících. Internetové obchody se tak budou muset tomuto trendu přizpůsobit. 

V loňském roce tak využilo mobilní zařízení k nákupu v e-shopech 55 % internetových zákazníků. Meziročně se jednalo o růst o pět procentních bodů. Chytré mobilní telefony a chytrá domácnost mění naše zvyky, a to také v oblasti nakupování. V e-shopech každoročně sledujeme růst objednávek ze smartphonů, přestože například asijskému trhu se zatím zdaleka neblížíme. Tam mobily vysloveně dominují, doplňuje výkonný ředitel APEK Jan Vetyška

Mobil má vliv také v prodejnách

Lidé chytré telefony používají také v kamenných obchodech, a to především k porovnávání cen. Alespoň někdy využije mobilní telefon k porovnání nabídky mezi kamenným obchodem a e-shopy 67 % respondentů z daného výzkumu. Nakupující díky chytrým telefonům také vyhledávají informace o konkrétním zboží (31 %) a čtou komentáře a hodnocení zboží nebo samotných prodejen (25 %).

Tip-onlineucto

Přečtěte si 10 věcí, na které si dejte pozor, pokud chcete kamenný obchod rozšířit o e-shop

Podle Jana Vetyšky se e-shopy dlouhodobě snaží co nejvíce trendu nakupování přes mobil přizpůsobit. Responzivní web internetového obchodu nebo samostatná aplikace musí být co nejpřehlednější a objednávka co nejsnadnější. Je jasné, že tento trend bude i nadále prodeje ovlivňovat. V blízké budoucnosti nás čeká i další rozvoj chytrého nakupování, kdy bude objednávky za nakupující běžně vyřizovat umělá inteligence, dodává závěrem.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).