Hlavní navigace

Elektronicky uzavírané pracovní smlouvy a dohody v praxi

18. 4. 2024
Doba čtení: 5 minut

Sdílet

 Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Již půl roku mohou zaměstnavatelé uzavírat pracovní smlouvy i dohody mimo pracovní poměr zjednodušenou elektronickou cestou. Odborníci radí, čeho se vyvarovat.

Novelou zákoníku práce se od 1. října 2023 zjednodušilo sjednávání dvoustranných právních sjednání (dohod). Například sjednání pracovních smluv, dohod, dohod o změně (tzv. dodatků), dohod o ukončení atd. Zjistili jsme, jak moc a jakým způsobem zaměstnavatelé tuto novinku využívají.

Co se dozvíte v článku
  1. Možnost jednoduššího doručování po novele zákoníku práce
  2. Pravidla zjednodušeného doručování
  3. Možnost odstoupení od elektronicky uzavřené smlouvy
  4. Soukromá, nikoli pracovní adresa
  5. Online komunikace pomalu, ale jistě vstoupila do personalistiky
  6. Elektronické uzavírání smluv a kontrolní činnost inspektorátu
ikonka

Zajímá vás toto téma? Chcete se o něm dozvědět víc?

Objednejte si upozornění na nově vydané články do vašeho mailu. Žádný článek vám tak neuteče.

Autor článku

Dagmar je redaktorkou Podnikatel.cz a ve svých článcích se zaměřuje na oblast mzdového účetnictví a personalistiky. Pravidelně školí a poskytuje rady v mzdové poradně.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).