Hlavní navigace

Firma UPC dostala vánoční dárek, pokutu milion korun za lhaní svým zákazníkům

Autor: www.isifa.com
Redakce

Český telekomunikační úřad „nadělil dárek“ společnosti UPC v podobě milionové pokuty za klamání zákazníků. Firma garantovala ceny, které poté zvýšila.

Doba čtení: 2 minuty

Spočenost UPC Česká republika dostala od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ) pokutu ve výši jednoho milionu korun za klamání zákazníků. Jak upozornil ČTÚ, jedná se o jednu z nejvyšších pokut, které úřad udělil. Rozhodnutí zatím není pravomocné.

Firmě UPC prý klesala výkonnost, vydělala však více

Ilustrační obrázek
Autor: www.isifa.com

UPC dostalo pokutu 1 milion korun za klamání zákazníků.

Pokuta byla společnosti UPC udělena za to, že od září 2011 do září 2012 nabízela balíčky svých produktů s uvedením slibu „jedinečná cena, která platí napořád“. Od 1. ledna 2013 však firma přestala účtovat původní garantované ceny a místo toho zdražila. Podle úřadu se tak jednalo o nekalé obchodní praktiky. Prohřešek společnosti hodnotil úřad jako zvlášť závažný, jelikož uvedla v omyl spotřebitele, který je ve vztahu tou slabší stranou a nemá prostředky ani možnosti, jak se klamavému jednání aktivně bránit. Jedinou možností spotřebitele při nedodržení ujednaných podmínek smlouvy je odstoupení od této smlouvy, což je pro spotřebitele tou nejméně vhodnou s ohledem na nutnost zřizování nové služby, možné finanční zatížení např. při vracení zapůjčeného modemu a na časovou náročnost při změně smluvních vztahů u nového poskytovatele, doplnil Martin Drtina, mluvčí ČTÚ.

Firma se během správního řízení hájila, že musela zvýšit ceny kvůli rostoucím nákladům na energie a poklesu ekonomické výkonnosti. Podle úřadu by ale ani tyto skutečnosti kroky UPC neobhájily. Jak navíc zjistil ČTÚ, ceny elektrické energie v roce 2012 klesaly a ekonomické výsledky operátora byly v roce 2012 o 130 milionů korun lepší než v roce předchozím.

EBF 2018 tip v článku řečníci

UPC má i další černé puntíky

Klamání spotřebitelů není jediným prohřeškem, kterého se firma v posledních letech dopustila. Před rokem dostala pokutu od Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) ve výši 400 tisíc korun a zákaz ucházet se o veřejné zakázky na tři roky za to, že v jednom z výběrových řízeních uvedla nepravdivé reference. V polovině letošního listopadu se zase Ústavní soud ČR postavil za bývalého klienta společnosti UPC, který se dostal do sporu s inkasní firmou kvůli pokutě za nevrácení zapůjčeného modemu. 

Čtěte více na Lupa.cz: Informace o smluvní pokutě musí být přímo ve smlouvě, rozhodl ústavní soud