Hlavní navigace

Firmy pozor, mění se vyplnění samostatné přílohy daňového přiznání

17. 4. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Finanční správa upozornila, že pro zdaňovací období započatá v roce 2017 došlo ke změnám vyplňování jedné přílohy přiznání k dani z příjmů právnických osob.

Konkrétně se jedná o „Samostatnou přílohu k položce 12 I. oddílu přiznání k dani z příjmů právnických osob“ (Příloha k TP). Jde tedy o změny při vyplňování u transakcí se spojenými osobami.

Změny u vyplňování přílohy

První změnou je rozšíření okruhu subjektů, které povinně vyplňují Přílohy k TP při splnění relevantních podmínek, i na daňové subjekty vymezené v § 11 odst. 2 písm. b) až g) zákona o Finanční správě České republiky. Nově jde o banky, spořitelny, pojišťovny, investiční fondy, penzijní společnosti. Tyto subjekty však vzhledem k povaze svého podnikání nemusí vyplňovat některé z řádků Přílohy k TP.

Druhou změnou je doplnění řádku „Nájem“ do tabulky B a řádků „Finanční a bankovní záruky – přijaté“ a „Finanční a bankovní záruky – poskytnuté“ do tabulky C. U posledních dvou zmíněných řádků se vyplňuje pouze příznak, zda byla uvedená transakce uskutečněna či nikoliv.

Finanční správa zároveň připomíná, že údaje v Příloze k TP se uvádí v celých tisících Kč. V případě chybného vyplnění je nutná další komunikace mezi daňovým subjektem a příslušným správcem daně. „Pro zajištění lepšího uživatelského prostředí elektronických podání (EPO) se při nejbližší aktualizaci v okamžiku, kdy daňový subjekt otevře poprvé list Přílohy k TP, objeví hlášení na obrazovce s upozorněním na řády celých tis. Kč, ve kterých se Příloha k TP vyplňuje,“ uzavřela Kateřina Vaidišová, mluvčí Generálního finančního ředitelství.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).