Hlavní navigace

Gucci kabelka v řádu tisíců vůbec není od Gucciho. Obchodníka můžete udat

19. 7. 2019
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Nákup značkového zboží za nemalé peníze je stále riskantní. Originál mnohdy originálem není. Prodejce padělků může spotřebitel udat.

Jak ukázaly poslední kontroly, nejvíce padělků se objevuje u oděvů, technických výrobků, audio – video, ale také u obuvi. Kam se s nepříjemnou zkušeností z nákupu obrátit? 

Kontrolou prodeje originálních kousků zboží se zabývá Česká obchodní inspekce. Přesněji řečeno, v této oblasti kontroluje, zda nedochází k porušení některých práv duševního vlastnictví.

Psali jsme: Luxusní obchod v centru Prahy prodával boty za 40 tisíc, jednalo se o padělky

Jen za 1. čtvrtletí tohoto roku vyrazili kontroloři do terénu 433krát a nedodržení tohoto ustanovení zjistili ve 21 %. Dobrá zpráva je, že je to o 10 % méně zjištění, než bylo za stejné období v roce 2018. 

Které značky se padělají nejvíce? 

Nejvíce byly zjištěny padělky u ochranných známek značek Crocs, Tangle Teezer, Tommy Hilfiger, Lego a Gucci. Pokud spotřebitel zjistí, že zakoupil padělek, může prodejce udat, jak potvrzuje ředitel ČOI Mojmír Bezecný:Česká obchodní inspekce provádí tyto kontroly nejen na základě vlastních poznatků, ale také na základě spotřebitelských podání a podání majitelů práv duševního vlastnictví. 

 uplatnovani-dph-v-roce2021

Psali jsme: Celníci zabavili na tržnici SAPA tisíce padělaných hraček. Musí je zlikvidovat

Spotřebitel, který zakoupil padělek, se může obrátit nejen na Českou obchodní inspekci, ale také na Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR, které na svých webových stránkách nabízí formulář k vyplnění. Do něj je možné hlásit nejen padělané zboží, respektive jeho prodejce, ale další porušování právních předpisů. Jako například:

  • Nelegálně provozované herny
  • Obchody s nekolkovanými cigaretami
  • Prodej závadného alkoholu bez kontrolních pásek
  • Nekvalitní benzín nebo naftu
  • Prodejce padělků na internetu
  • Prodej podomního nebo pouličního prodeje padělků, např. parfémů 

Prohlédněte si, jak mohou vypadat nezdařilé nákupy oděvů na internetu. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).