Hlavní navigace

I podnikatelé mohou úspěšně shoppovat na internetu

27. 4. 2008
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: 293493
Nová doba přináší nové možnosti a příležitosti, ale také nové zvyklosti. Stejně jako dnes není v módě „nakupovat“, ale „shoppovat“, tak i stále více zákazníků dává přednost nákupům přes internet místo nakupování v klasických kamenných prodejnách. I malí a střední podnikatelé mohou využít výhod nakupování přes internet.

První internetový obchod v Česku začal prodávat již před více než 10 lety. Od těchto pionýrských dob se hodně změnilo, ale základní výhody nakupování v internetovém obchodě zůstávají pořád stejné. Mezi největší výhody nakupování on-line patří pohodlí nákupu z jednoho místa a související úspora času. Velkou výhodou je také možnost nakupovat 24 hodin denně. Největší internetové obchody mívají také rozsáhlejší nabídku zboží než leckterá kamenná prodejna. Existuje široká paleta možností dodání (včetně osobního odběru) a několik možností jak za zboží zaplatit.

Nevýhodou nákupu přes internet je, že si zákazník nemůže zboží fyzicky osahat. Toto lze vyřešit nepříliš férovým chováním, kdy si zákazník zboží vyzkouší v kamenné prodejně a zakoupí levněji na internetu.

Každopádně je vhodné a dobré srovnávat ceny v jednotlivých internetových obchodech. K tomu existuje mnoho automatických srovnávačů cen. Např. Hledejceny.cz, Srovname.cz. Ne vždy je výhrou brát nejlevnější nabídku. Diametrálně se totiž mohou lišit možnosti a rychlost dodání, ceny balného a poštovného a další poplatky spojené s dodáním zboží.

Obchodníci standardně množstevní slevy nenabízí, ale záleží na množství zboží a jeho typu. To potvrzuje i JITKA SOUČKOVÁ z internetového obchodního centra Kasa.cz: Pokud se na nás však obrátí zákazník s větší zakázkou, nevylučujeme možnost dohody na uplatnění množstevní slevy.

PETR KRÁLMall.cz říká, že: U firem jsou velmi oblíbené dárkové certifikáty, které pak firmy využívají jako dárky pro své zákazníky nebo i dodavatele. Podnikatel může tyto dárkové poukázky využít i pro své zaměstnance. Internetové obchody z rodiny Vltava Stores navíc k většině zboží přidávají věrnostní bonus pro další nákup. Pro naše stále zákazníky připravujeme speciální nabídky, dodává VÍTĚZSLAV DOHNAL z Vltava Stores.

Brand24

A vězte, že existuje Asociace pro elektronickou komerci, která sdružuje ověřené a certifikované obchody. Určitě se vyplatí nakupovat jen u prověřených a osvědčených obchodníků. Podnikatel tak může výrazně snížit riziko nedodání již zaplaceného zboží, nebo neadekvátních komplikací při uplatnění reklamace.

Internetové obchody jsou primárně zaměřeny na drobné koncové zákazníky, ale i pro malé a střední podnikatele může být spolupráce výhodná.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Redaktor/ka již pro server Podnikatel.cz nepracuje. 

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).