Hlavní navigace

Jak by měly vypadat obchodní podmínky e-shopu se spotřebním zbožím?

7. 11. 2019
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Všeobecné obchodní podmínky jsou dnes už téměř nepostradatelnou součástí každého e-shopu. Jak by tedy měly vypadat a jsou nějaké zákonné požadavky?

Odpověď na tuto otázku není zdaleka tak jednoduchá, jak by se na první pohled mohlo zdát. Obecně však lze říci, že obchodní podmínky každého e-shopu pro koncové zákazníky (tzv. spotřebitele) by měly obsahovat povinná ustanovení na ochranu spotřebitelů dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, v platném znění (dále jen „občanský zákoník“). 

Nadto samozřejmě existují i určitá nepsaná pravidla, co vše by v ideálním případě mělo být v obchodních podmínkách obsaženo tak, aby byly pro provozovatele e-shopu použitelné.

Brand24

Povinný obsah obchodních podmínek při obchodování se spotřebiteli 

Jakmile e-shop prodává zboží nebo poskytuje služby tzv. spotřebitelům a uzavírá s nimi smlouvu, musí jeho obchodní podmínky obsahovat veškeré informace vyžadované občanským zákoníkem, jejichž účelem je ochrana spotřebitelů, jakožto laiků a „nepodnikatelů“. 

Občanský zákoník spotřebitele charakterizuje jako každého člověka, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s podnikatelem nebo s ním jinak jedná. Dá se předpokládat, že v takové pozici bude velká část fungujících internetových obchodů. 

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).