Hlavní navigace

Jak v současné době podávat roční zúčtování a prohlášení k dani?

19. 1. 2021
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: Depositphotos.com, podle licence: Rights Managed
Změnila pandemie možnosti pro podání Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti a Žádosti o roční zúčtování záloh?

Finanční správa reaguje na častý dotaz, který se týká možností zaměstnanců, jak podat tiskopisy Prohlášení poplatníka daně z příjmů fyzických osob ze závislé činnosti pro zdaňovací období 2021 (dále jen prohlášení) a Žádost o roční zúčtování záloh a daňového zvýhodnění za zdaňovací období 2020 (dále jen žádost) v současné době, která je ovlivněna různými omezeními. 

Jak úřad upozorňuje, s účinností od roku 2018 došlo k rozšíření formy komunikace mezi plátcem daně a poplatníkem v souvislosti s § 38k zákona o daních z příjmů. Poplatníci tak mohou projevit svoji vůli při uplatnění nezdanitelných částek ze základu daně, slev na dani a daňového zvýhodnění jednak písemnou formou, kdy poplatník podepíše prohlášení nebo žádost vlastnoručním podpisem a předá uvedený doklad svému zaměstnavateli v listinné podobě nebo může poplatník využít elektronickou formu prohlášení nebo žádosti.

Elektronické podání má podmínku

V případě elektronické formy je však nezbytné, aby dokumenty byly opatřeny uznávaným elektronickým podpisem nebo aby plátce daně zaručil v rámci svého vnitřního systému jednoznačnou identifikaci poplatníků. K předání  dokumentů elektronickou formou plátcům daně může poplatník také využít datové schránky. Akceptovat lze i předání tiskopisů prostřednictvím e-mailové zprávy opatřené uznávaným elektronickým podpisem.

Finanční správa připomíná na svém twitterovém účtu, že na podání zbývá necelý měsíc, tedy do 15. 2. 2021

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).