Hlavní navigace

Názory k článku Kde a jak si nechat vyrobit logo a jak se nenechat napálit?

Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.

  • 20. 9. 2018 16:28

    umfa (neregistrovaný) ---.nat.suchdol.net

    Já se už víckrát setkal s jinou strategií která je podle mě velmi funkční a finančně vždy odpovídá možnostem firmy. Začínající firma se obejde zcela bez loga nebo si jej majitel navrhne sám. Jakmile má firma pár zaměstnanců a přehoupne se do zisku, koupí si hotové kvalitní logo od profesionála na některém ze specializovaných webů, což stojí třeba sto dolarů a zase s tím pár let vyžije. Další rebranding následuje poté, co firma získá určitou reputaci, usadí se na trhu, ujasní si co vlastně dělá a samozřejmě pro ni přestane být nemyslitelný náklad v řádu desítek tisíc nebo více - tady použije postupy doporučené v článku.

    A na tu smlouvu fakt bacha - je potřeba důsledně ošetřit situaci, kdy fima zbohatne a autor loga si po letech "vzpomene", že chce doplatit šílené peníze. Tohle se musí vyřešit stoprocentně a to i za cenu, že si najdete třeba dražšího autora ale mimo jurisdikci EU :-)

  • 20. 9. 2018 18:34

    Tomáš Vachuda (neregistrovaný) 2a02:8308:40c0:----:----:----:----:----

    I to je cesta, ale je potřeba myslet na to, že každý redesign s sebou nese možné zmatení zákazníků. Pokud to bude například e-shop, na kterém člověk o rok dříve nakupoval a jediné co si pamatuje je, že měl v logu žlutého slona, tak začne projíždět heuréku, firmy.cz a google a skenovat loga s nadějí, že toho slona najde. Pokud ale e-shop logo změnil, tak už ho zákazník nedohledá. Během let se totéž může stát XX lidem a e-shop v důsledku prodělá více, než kolik by býval dal za pořádné logo už na začátku.

    Já velmi nízkorozpočtovým klientům doporučuji, ať do začátku raději nemají logo žádné (ať do hlavičky webu třeba jen čitelným písmem napíšou název firmy / e-shopu) a až jim bude dávat ta investice smysl, tak ať si logo pořídí. Je to z mého pohledu vhodnější cesta, protože s sebou nenese to riziko, které jsem zmiňoval.

    Pokud jde o hotová loga, tak na ta pozor. Třeba na Stocklogos (které už nežije) bylo dost log, která byla stažena z fotobanky a autoři je přeprodávali za stovky dolarů. Což je zaprvé levárna od designerů, ale hlavně – ty fotobanky (dnes už tuším úplně všechny) zakazují použití grafik do loga (to jen jejich uživatelé pravidla nečtou a proto takovou grafiku nabízejí). Tudíž byla porušena licence, potažmo autorský zákon.

    A koupí-li někdo takové logo, tak má dojem, že je vše ok, ale přitom tím používáním porušuje autorský zákon a u nás ho může kdokoliv naprášit za nekalou soutěž. Pokud už tedy kupovat pre-made loga, tak si tu grafickou část vyříznout a proklepnout přes reverzní vyhledávání (google, yandex, tineye), zda náhodou není odněkud sebrána. Pokud ano, jít o dům dál, za ta rizika to nestojí.

  • 20. 9. 2018 23:11

    umfa (neregistrovaný) ---.nat.suchdol.net

    To je pravda, i to hotové logo musí být ošetřené smlouvou s autorem. Naštěstí to není nějak žhavé, vyložené úmyslné podfuky se tu dnes moc nekonají, spíš je to prostor pro začínající grafiky a designéry :-) Rešerše se musí udělat každopádně, už byly i případy neúmyslné značné podobnosti s jiným logem a velká ostuda z toho...

  • 20. 9. 2018 23:15

    umfa (neregistrovaný) ---.nat.suchdol.net

    Jasně, změnu loga je nutné vždycky individuálně zvážit, pro a proti. Často se zaměření firmy ze začátku dost změní, pak to má smysl. Nebo zůstane stejné a pak je lepší zvážit jen menší úpravu nebo vůbec nic (viz třeba Leica https://petapixel.com/2017/08/30/leica-logo-changed-past-100-years/)

  • 20. 9. 2018 23:08

    Pavell+ (neregistrovaný) ---.151.broadband7.iol.cz

    Článek vůbec nehovoří o tom, komu logo patří a to je dost důležité.

  • 21. 9. 2018 14:49

    Jdu si jen tak okolo (neregistrovaný) 194.61.48.---

    Většina log je nekvalitních a ty kvalitní jsou obšlehnuté ze západu. Toť moje zkušenost. Neříkám, že vymyslet logo je brnkačka, ale asi bych to poptal v zahraničí, když už.

  • 29. 11. 2018 8:38

    char77

    Zajímavá informace ohledně loga je taky ta, jak se bude dát tisknout nebo vyšívat na různé reklamní předměty. Při různých technologiích potisku může na proporcích loga, jako například ostrost okrajů a umístění mnoha detailních prvků příliš blízko u sebe celkem záležet. Když se domluvíte s někým, kdo se zabývá i tiskem, tak se můžete vyhnout pozdějším problémům.

    29. 11. 2018 12:25 redakčně upraveno, důvod: Nepovolený odkaz

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).