Hlavní navigace

Konec geoblockingu neberou některé e-shopy vážně. Zákazníky s klidem omezují

2. 1. 2020
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Nařízení o omezení geoblokování platí pro internetové obchody už od prosince 2018. Některé e-shopy ho však ještě nevzaly na vědomí.

Na kontrolu geoblockingu se Česká obchodní inspekce zaměřila ke konci roku. Z pěti kontrolovaných internetových obchodů, které působí v zahraničí na zahraničních doménách, zjistil nedostatky u 3 z nich.

Česká obchodní inspekce Jihomoravského a Zlínského kraje kontrolovala dodržování novely zákona o ochraně spotřebitele, která reaguje na nové evropské nařízení zakazující blokování nákupů podle země kupujícího, tzv. geoblocking. 

Čtěte také: Konec geoblockingu neznamená, že e-shopy musí doručovat po celé EU

Jak kontrola probíhá?

Inspektor v roli spotřebitele provedl objednávku, kde vyplnil fakturační údaje na adresu v České republice. Doručovací adresa bylo místo v zahraniční zemi, které odpovídalo doméně předmětného e-shopu. Ve dvou případech byla objednávka odeslána, obchodníkem obratem potvrzena na uvedenou e-mailovou adresu. 

U třech internetových obchodů byl obchodníkem omezen přístup spotřebitele k online rozhraní z důvodů souvisejících s místem bydliště nebo místem usazení spotřebitele. Spotřebiteli nebylo umožněno uskutečnit objednávku s fakturační adresou v České republice. 

Připomeňte si Nová pravidla rušící geoblocking, která začala platit od 3. prosince 2018. Co se změnilo?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).