Hlavní navigace

Léto e-shopům nepřeje. O letní Dny dopravy zdarma byl menší zájem než na podzim

Daniel Morávek

Minulý týden proběhl první ročník letních Dnů dopravy zdarma. Zájem o akci však byl výrazně nižší, než jakému se těšil Den dopravy zdarma loni v listopadu.

Doba čtení: 1 minuta

Letní akce se zúčastnilo o stovky e-shopů méně a nižší zájem měli i zákazníci, kteří uskutečnili méně objednávek. Jediný ukazatel, který oproti loňskému listopadu vzrostl, byla průměrná výše objednávky.

Letní akce se takovému zájmu netěšila

Akci Den dopravy zdarma, kterou Heureka organizuje pravidelně v listopadu, letos prvně doplnila „sestřička“ v podobě letních Dnů dopravy zdarma (DDZ). Akce proběhla od 20.8. 12:00 do 22.8. 23:59 a její pravidla byla stejná jako na podzim. Oproti poslednímu listopadovému DDZ se však letní akce setkala s nižším zájmem, a to jak z řad e-shopů, tak zákazníků.

Čtěte také: Chystají se letní Dny dopravy zdarma. Víme, kdy akce v e-shopech proběhne

Letních DDZ se zúčastnilo 836 e-shopů, zatímco do DDZ se v listopadu loňského roku zapojilo 1444 online obchodníků. Zákazníci pak během letní akce uskutečnili 168 300 objednávek v celkové hodnotě 245 milionů korun. Loni na podzim přitom šlo o 427 400 objednávek a 593 milionů korun. Jediný ukazatel, který se oproti loňské akci zvýšil, byla průměrná výše objednávky. Ta vzrostla z 1387 korun na 1453 korun.

Čtěte také: Stovky e-shopů se účastní letních Dnů dopravy zdarma, Alza.cz má Black Friday