Hlavní navigace

Letos už konečně dojde ke konsolidaci slevových serverů

1. 2. 2012
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

Ve slevovém byznysu už dochází k usazení stabilních hráčů a oddělení zrn od plev. Rok 2012 se ponese v tomto duchu, tvrdí Petr Kováčik, ředitel Skrz.cz.

(KOMENTÁŘ) Po hektických necelých 2 letech existence trhu slevových trhů přišel čas na optimalizaci a správné vyhodnocení efektivních kampaní, a to na všech úrovních slevového byznysu. Když se začne u nejnižší úrovně řetězce – obchodníků nabízejících zlevněné nabídky – postupně si uvědomují důležitost výběru slevového serveru pro svoji kampaň. Inzerování u větších serverů je pro ně sice často dražší, ale zasáhnou mnohem větší část trhu. Největší slevové servery mají optimalizované procesy spolupráce s obchodníkem a dodávají mu propracovaný manuál, jak nejlépe pracovat s nově získanými zákazníky. Čtěte také: Hlavní rada při zakládání nového slevového serveru? Nezačínejte

Slevové servery budou konsolidovat

Na straně slevových serverů by se letos mělo jednat o rok konsolidace. Po měsících, kdy každý hleděl pouze na růstovou křivku a méně se ohlížel na ziskovost své propagace, se desítky slevových portálů budou muset rozhodnout, zda dále pokračovat v dosavadní činnosti. Příkladem jsou například portály BonyBony, MegaSleva a MyDeals, které zkraje roku oznámily spojení svých marketingových a obchodních týmů za účelem optimalizace nákladů. Portál KupDnes od Internet Info (pozn. redakce, provozovatel serveru Podnikatel.cz) převzaly HyperSlevy a původně nadějný portál Cupolis, který se později konvertoval na agregátor, skončil definitivně. Dá se tedy očekávat, že v tomto roce se vyprofilují slevové portály, které přežijí dlouhodobě.

Po boomu slevových serverů ještě stále pokračuje boom na poli slevových agregátorů. Každý, kdo má nějakou uživatelskou základnu, se pokouší spustit vlastní agregátor slev. Ale i na tomto poli je trh již nasycen a růst většiny velkých agregátorů kulminuje. I přes menší úspěch slevového agregátoru TV Nova, než se obecně čekalo, se i další mediální domy rozhodly spustit své agregátory slev. Čerstvým příkladem je Raketa.cz od iDnes nebo Slevy na portálu Týden.cz. Bude zajímavé sledovat, jestli se podaří velkým mediálním domům zařadit agregátory do svého portfolia a oslovit tak svoji cílovou skupinu uživatelů. I mezi slevovými agregátory dojde k několika zatím neveřejně ohlášeným akvizicím.

Lidé si na slevy zvykli a vyžadují je. Slevové servery vnesly na internet možnost objednávat si nejen produkty, ale zejména služby (což do té doby nebylo reálně možné) a uživatelé kupovali doslova vše, co mělo nálepku „sleva“. Nyní se slevové servery a agregátory stávají běžnou součástí nákupního procesu, kdy se uživatel nejdříve ujistí, jestli není jeho hledané zboží nebo služba právě ve slevě u některého z obchodníků. Čtěte také: 5 tragických omylů při spolupráci se slevovými servery

Kvalita až na prvním místě

Základem pro dlouhodobé udržení slevového byznysu je spokojený zákazník. Hlavním mottem letošního roku se proto musí stát kvalita a zaměření na zákazníka. Jsme malá země a bude těžké přesvědčit k dalšímu nákupu jednou zklamaného zákazníka. V tomto procesu je důležitý zejména výběr obchodníka, se kterým bude navázána spolupráce ze strany slevového portálu. Ale ani slevové agregátory se nesmí vzdát zodpovědnosti za prezentování nekvalitních slevových nabídek. Je tedy na každém agregátoru, jak se postaví k této problematice.

Brand24

Autor: Petr Kováčik, ředitel vyhledávače slev Skrz.cz

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).