Použití zajišťovacích příkazů se výrazně mění. Finanční správa vydala nový metodický pokyn k postupu při jejich vydávání. Nahlédněte do něj.
Použití zajišťovacích příkazů se výrazně mění. Finanční správa vydala nový metodický pokyn k postupu při jejich vydávání. Nahlédněte do něj.
Od dnešního dne, tedy 1. listopadu 2017, se mění postup při vydávání zajišťovacích příkazů. Finanční správa tím reaguje na dosavadní praxi a zkušenost, kdy se objevily případy s použitím zajišťováků a následnou neoprávněnou likvidací firem.
Finanční správa zároveň zavede nové nástroje, díky kterým by se měla zrychlit výměna informací napříč finanční správou. Půjde například o parametrickou evidenci zajišťovacích příkazů či přehled dostupné judikatury. Berňák se bude více snažit v případě zajišťovacích příkazů využívat hlavně zástavní právo, ručení a bankovní záruky namísto exekuce. Tím by se mělo předejít bezprecedentní likvidaci podnikatelů.
Psali jsme: Finanční správa otáčí, změní metodiku ke kritizovaným zajišťovacím příkazům
Uvědomujeme si, že daňová exekuce představuje závažný zásah do sféry daňového subjektu a jeho podnikatelské činnosti, proto budeme v odůvodněných případech po vydání zajišťovacího příkazu využívat mírnější a méně invazivní nástroje k zajištění úhrady částky stanovené v zajišťovacím příkaze,
říká generální ředitel Finanční správy ČR Martin Janeček.
Jak se mění postup při vydávání zajišťovacích příkazů, si prostudujte v nové metodice, kterou nyní vydává Finanční správa ČR.
Autorka je redaktorkou serveru Podnikatel.cz
Podnikatel.cz (www.podnikatel.cz)
Průvodce vaším podnikáním. ISSN 1802-8012
Copyright © 2007 – 2018 Internet Info, s.r.o. Všechna práva vyhrazena. Powered by Linux.
Při poskytování služeb nám pomáhají cookies. Používáním webu s tím vyjadřujete souhlas.