Hlavní navigace

Miluje vaše cílovka seriály? Buďte kreativní a využijte toho

Jana Langerová

Pokud je vaše cílová skupina blázen do seriálů, pak můžete zahrát na její strunu a přizpůsobit tomu vaši kampaň. Inspirujte se.

Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

Seriály jsou celosvětově oblíbeným fenoménem, a to napříč generacemi. Každý má své oblíbence a pak jsou tu celosvětově známé pořady, se kterými se nebojí pracovat ani známé firmy.  

Zařiďte si obývák jako Přátelé

Populárnost seriálů využívá často skandinávský výrobce nábytku – Ikea. Ta například v poslední kampani s názvem Real Life Series určené pro Spojené arabské emiráty ztvárnila obývací pokoje hned ze tří známých seriálů (Přátelé, Stranger Things a Simpsonovi). A to s tím, že pokoj z Přátel je pro kamarády, ze Simpsonů pro rodiny a ze Stranger Things pro každého. Tvůrci (španělská agentura Publicis Spain) vycházeli z designu ze seriálu a veškerý nábytek nahradili tím, který se dá v daném řetězci koupit. Vinod Jayan, jednatel Ikey pro danou oblast, ke kampani dodává, že ztělesňuje misi Ikea vytvářet lepší každodenní život pro mnoho lidí. Chtěli jsme ukázat všem našim zákazníkům zde ve Spojených arabských emirátech, jak by mohli oživit kultovní obytné prostory, které vidí ve svých oblíbených show, doplňuje. 

Vizuály této kampaně se objevily v katalozích i na sociálních sítích a samotné pokoje pak byly k vidění přímo v obchodech. O tomto nápadu se na internetu hodně psalo a byl také naplněn její virální potenciál. Podobně dokázala Ikea využít popularitu seriálu Hra o trůny (Game of Thrones). Například, když designérka kostýmů prozradila, že u noční hlídky a spousty dalších postav využil místo zvířecích kožešin chlupaté koberce právě z Ikey. V seriálu se však značka nikde neobjevila, tak alespoň přidala na vlastní sociální sítě návod, jak koberce využít, když se zima blíží (winter is coming je známá hláška z tohoto seriálu). Navíc obratem také vyrobila a sdílela fotografii zaměstnanců v těchto kožešinách. S tímto nápadem přišli velmi rychle a vytvořili rozruch ještě před vydáním dalšího dílu seriálu. Od zveřejnění zprávy o původu koberců jsme zaznamenali i 775% nárůst online vyhledávání koberce SKOLD, přiznává v článku Aisha Furtado, PR manager z Ikea pro Velkou Británii a Irsko.

Hra o trůny, nebo peníze?

S tímto seriálem pracovala v kampaních velká spousta značek, a to především v souvislosti s jeho nedávným finále. Někdy se jednalo o spolupráci vyjednanou přímo s HBO, jindy se značka jen „přiživila“. Agentura Ogilvy Hong Kong má na svědomí povedenou kampaň pro KFC s názvem Hot&Spicy. Na vizuálech se nachází drak, který místo ohně chrlí právě produkty KFC. John Koay, výkonný kreativní ředitel společnosti Ogilvy Hong Kong, ke kampani v článku říká, že ukazuje KFC v jeho nejhravější podobě a je skvělým příkladem toho, jak mohou značky využít popkulturu, aby ukázaly svou relevanci. Kampaň měla dobré načasování – blížící se premiéra seriálu byla pro KFC perfektní příležitostí, aby zákazníkům připomněli, že nejlepší způsob, jak si ji vychutnat, je popadnout kbelík Hot&Spicy . 

Společnost PepsciCO pro svou značku nápojů Mtn Dew přišla s neoznačenou plechovkou Can Has No Name (Plechovka nemá jméno, po vzoru Dívka nemá jméno odkazující na Aryu Stark). Plechovka navíc při správném vychlazení ukázala Aryin seznam zabitých z tohoto seriálu. Mtn Dew navíc vyzval fanoušky, aby se pochlubili a zveřejnili příspěvek s hashtagy #FortheThrone, #ACanHasNoName a #MTNDEWSweepstakes. Ke speciálním produktům odkazujícím k tomuto seriálu patří také skotská whisky Johnie Walker s limitovanou edicí White Walker (Bílý chodec), Adidas se speciálními teniskami nebo Oreo mající na sušenkách odznaky jednotlivých rodů a na obale pak pozměněné logo i obal.

Využití hashtagů jsme se věnovali v článku Jak na Instagramu pracovat s hashtagy a využít je ve svůj prospěch

Žlutá rodinka, sendviče i kečup

S celou rodinkou Simpsonů pracovali v reklamě na vůz Renault Kangoo ve spolupráci se stanicí Fox Century a agenturou L&M, Publicis. Pomocí těchto postaviček chtěla společnost ukázat všestrannost vozu, který se přizpůsobí všem potřebám – například poskytne dostatek úložného prostoru pro Homerovy hamburgery. Navíc dokazuje, že zůstává věrný svým hodnotám, jako je spolehlivost, lidskost a nadšení.

PR Summit tip Sponzoring2

Seriál Mad Men (Šílenci z Manhattanu) se odehrává v 60. letech v reklamní společnosti. Ta v jednom dílu pracuje na reklamě na kečup Heinz, ve které se neobjevuje lahev kečupu, ale jen nápis a potraviny (hranolky, hamburger a kus masa). Společnost Heinz tohoto nápadu využila a posléze přišla se stejnou kampaní, která nepotřebuje žádné vysvětlování. S jídlem i seriály souvisí také značka Subway ve Velké Británii. Ta se rozhodla podpořit seriál The Big Bang Theory (Teorie velkého třesku) a k tomu natočila krátké reklamy, kde se nachází například vesmírná raketa z okurky a další zeleniny nebo upravená periodická tabulka prvků.

A na závěr jedna perlička z tuzemské scény pro filmové fanoušky v podobě Grill Wars a sloganem LIDI RÁDI JEDÍ kreativně odkazující na Hvězdné války.


Zdroj: Facebook Tefal

Grill Wars

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).