Hlavní navigace

Musí mít e-shopy s dopravci kvůli GDPR smlouvu o zpracování osobních údajů?

9. 10. 2018
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Musí mít e-shopy, které k rozesílání objednaného zboží využívají poštovní a přepravní společnosti, s nimi uzavřenou smlouvu o zpracování osobních údajů?

Úřad pro ochranu osobních údajů (ÚOOÚ) upozorňuje, že záleží na tom, zda jde pouze o vlastní doručování zásilek, nebo zda dodavatel poštovních služeb provádí i další činnosti, například kompletaci zásilek, včetně tisku oznámení obsahující osobní údaje a jejich vkládání do obálek.

Záleží na šíři poskytnutých služeb

Drtivá většina e-shopů využívá služeb poštovních a přepravních společností. Zda s nimi musí kvůli GDPR uzavřít smlouvu o zpracování osobních údajů, závisí na tom, zda přepravce pouze zboží doručuje, nebo zda poskytuje i další činnosti. Pokud přepravce pouze doručuje, jde o samostatnou činnost dodavatele těchto služeb, tedy správce údajů, který provádí zpracování nezbytné pro jím stanovený účel doručování. Tím, že obdrží od původního správce (e-shopu) doručovací adresy (osobní údaje adresátů pro účely doručení) a zajistí doručení zásilek, neprovádí zpracování údajů jako zpracovatel. Doručovatel zásilek tedy jedná na vlastní odpovědnost a není nutno s ním uzavírat zvláštní zpracovatelskou smlouvu, upřesňuje ÚOOÚ na svém webu.

Pokud však e-shop sjedná s dodavatelem poštovních služeb další činnosti, například kompletaci zásilek, včetně tisku oznámení obsahující osobní údaje a jejich vkládání do obálek, jedná se již o činnost zpracovatele a pak je třeba na tento rozsah činnosti uzavřít smlouvu o zpracování osobních údajů dle čl. 28 GDPR, případně může být její ujednání součástí podmínek poskytované služby.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).